Архив

Stellantis с напредък в технологиите и в продажбите на продукти от следващо поколение

  • Stellantis заема челна позиция във Франция, Италия, Португалия и Турция, а в Германия, Испания и Великобритания е в топ 3 при автомобилните производители за първите девет месеца на годината.
  • FIAT е най-продаваната марка в Италия и Турция.
  • Fiat 500e е европейският лидер при BEV (електрически превозни средства с батерии) в сегмент A с 45% пазарен дял, а Peugeot e-208 е начело при BEV в сегмент B.
  • Stellantis Pro One е № 1 в Европа, като държи 32% от пазара на изцяло електрическите лекотоварни превозни средства.

Ное 02, 2024

През тази необикновена година на преход към електрификацията Stellantis продължава да предлага продукти иgallery_picture_0262427001730532725 технологии с фокус върху потребителите, постигайки успешни продажби в цял свят. В основата на трансформацията на компанията са новите платформи, които ще се използват при производството на около 20 нови модела.

Новите платформи STLA завладяват пътищата

Сред първите модели, базирани на модулните платформи, са Peugeot 3008 и 5008, които вече са достъпни на STLA Medium, като скоро към тях ще се присъедини и Opel Grandland. Dodge Charger Daytona и Jeep Wagoneer S ще се предлагат на STLA Large, а на платформата Smart Car са разработени Citroen C3 Aircross, Opel Frontera и Fiat Grande Panda. Stellantis скоро ще обяви детайли и за третата от четирите нови мултиенергийни платформи – STLA Frame.

Успешни и предстоящи нови модели

Някои от превозните средства на Stellantis, представени през 2024 г., вече се движат по пътищата, като новия Peugeot 3008, който стартира успешно с близо 75 000 поръчки при 25% BEV микс. От наскоро представения Citroen C3, който се предлага и като хибрид, са поръчани през месец септември над 50 000 единици, от които над 25 000 са за електрическата версия e-C3. С над 10 000 поръчки до момента, изцяло новият Alfa Romeo Junior въплъщава спортен дух и разполага с отлична динамика на шофиране, като е с най-широката гама от задвижвания в своя клас.

Обновената гама Pro One, която включва лекотоварни автомобили на Peugeot, Citroen, Fiat Professional, Opel и Vauxhall, представи на пазара 12 модела във всички сегменти с електрификация от второ поколение – задвижвани с батерии и с горивни клетки.

Новата марка в портфолиото на Stellantis – Leapmotor – вече е в Европа с първите си 1200 електромобила Leapmotor Т03 (сегмент А) и C10 (сегмент D- SUV), като през 2025 г. ще представи модел B10 (сегмент C-SUV), както и EV технология с разширен пробег при C10.

Акценти от търговската дейност на Stellantis

  • Stellantis е автомобилен производител №1 по продажби във Франция, Италия, Португалия и Турция от началото на годината до септември, докато в Германия, Испания и Обединеното кралство се нарежда в топ 3.
  • С 29% пазарен дял Stellantis Pro One е лидер при лекотоварните автомобили в Европа през първите три тримесечия на 2024 г., водейки във Франция, Италия, Испания и Португалия. Pro One е на първо място на европейския пазар и при продажбата на BEV с 32,8% дял.
  • Над 100 000 продажби отчита Jeep в Европа за първите девет месеца на 2024 г., което е 3,5% ръст на годишна база. Моделът Wagoneer бележи 79% увеличение в търсенето си от началото на годината, а Avenger е най-продаваният SUV в Италия с 4,5% пазарен дял, като е на трето място във Франция и Нидерландия от началото на август.
  • При електромобилите Fiat 500e е лидер в сегмент A с 45% пазарен дял, а Peugeot e-208 – в сегмент B.
  • Fiat Panda е най-продаваният автомобил в сегмент А в Европа, с реализирани над 100 000 единици през 2024 г.