Архив

Ford Consul Classic

Ford Consul Classic или „Consul 315“ (като е известен експортният вариант) е средно голяма кола, строена от1280px-Ford_Classic_four_door_registered_May_1962_1498_cc Ford във Великобритания, през 1961-1963 г. Предлага се с две или четири врати, в Standard или De Luxe версии. Конкурентите в момента включват Hillman Minx и Singer Gazelle от Rootes Group.

Направени са 111 225 бройки. Предшественик е Ford Consul, наследник – Ford Corsair. Междуосието е от 2515 мм, при дължина на каросерията 4337 мм, ширина 1651 мм и височина 1422 мм, собствено тегло – 940 кг.

Ford Classic е с подобен външен вид на по-популярния Ford Anglia, с участието на същия наклон на задното стъкло. Тази функция е внесена от Lincoln Continental 1958. С четириядрени фарове и различна предна решетка е по-дълъг, по-широк и по този начин по-тежък. В действителност, от прозорците надолу по тялото и дизайн е намалена версия на огромния американски Ford Galaxie. Вътре има отделни предни седалки и задна седалка, над които има стандартен покрив от PVC кожа. Предлага избор от смяна на скоростите от пода или от кормилната колонка. Прави се в един или в два тона боя. Багажникът е с много голям капацитет, с високо повдигащ се извит капак.

Ford_Classic_two_door_registered_March_1963_1498_ccClassic използва 1340 куб.см. двигател и от 1962 г. – 1498-кубикови варианта на Ford Engine Kent. Колата има отпред 241 мм дискови спирачки и е снабдена с четиристепенна скоростна кутия – ранните коли имат предвиден синхронизатор на трите скорости, докато пристигането на CC 1498 версия съвпада с предоставянето на синхронизатор на всички предни предавки. Окачването е независимо отпред с използване на Макферсон единици и в задната част на жива ос с полу елипсовидни листови ресори. Тестващите отбелязват изключителното поведение на колата на пътя.

Една кола, тествана от списание Motor през 1961 г., има максимална скорост от 126,2 км в час и може да ускори от 0-97 км в час за 22,5 сек.  A разходът на гориво е 7,89 л/100 км. 1280px-FordConsulClassic

Classic е сложен и скъп, и е заменен през 1963 г. от Ford Corsair , който до голяма степен се основава на компоненти на Ford Cortina. Само 111 225 Classic и 18 716 Capri са произведени (включително версия 2002  GT). Това са малки числа по стандартите на Ford, а може би е показателно за публиката, която не приема спорния стил на модела, заедно с наличието на по-евтини, с подобни размери Cortina.