Архив

Audi 2025 RS e-tron GT performance – най-мощното и най-бързо ускоряващо серийно

Фамилията e-tron GT на Audi вече включва модел S e-tron GT като влизане в гамата за 2025 г. и още по-екстремна производна на RS e-tron GT. Като първият напълно електрически RS модел с производителност и електрическият ореол с производителност за Audi, 2025 RS e-tron GT performance поставя крайъгълен камък за всички времена за марката както в мощността, така и в ускорението.

Част от серията електрически супер седан за два автомобила 2025 e-tron GT в САЩ, RS e-tron GT performanceAudi RS e-tron GT performance се присъединява от новия модел S e-tron GT, поддържащ отлично представяне и цялата естетика на дизайна, с  която електрическият grand tourer е известен.

Чрез значителни подобрения в мощността, капацитета на батерията, дизайна и материалите, заедно с множество подобрения на шасито, моделната линия e-tron GT е в състояние да осигури ниво на производителност, което съперничи на суперавтомобилите.

За моделна година 2025, новото влизане в семейството на e-tron GT — S e-tron GT — разширява обхвата на производителността на предишната топ спецификация 2024 RS e-tron GT. Конските сили за S e-tron GT нарастват до 670 в сравнение с 523 за 2024 e-tron GT и 637 за 2024 RS e-tron GT. Новият S e-tron GT, поради увеличение на мощността, ускорява до 100 км/ч само за 3,3 секунди с launch control, с 0,6 секунди по-бързо от предишния 2024 e-tron GT.

Новият RS e-tron GT performance сега се отличава с това, че е най-бързо ускоряващото производство на Audi досега. С активиран лаунч контрол, неговият задвижващ механизъм с 912 конски сили го задвижва от 0-60 мили в час само за 2,4 секунди.

Повишената плътност на медта на специалната намотка на фиби в статора на електродвигателите максимизира проводимостта на тока, докато роторът в задния двигател е по-компактен и по-лек.

Drivetrain with 800 volt system voltage

Drivetrain with 800 volt system voltage

Като цяло Audi е намалило теглото на електрическия мотор на задната ос с 22 паунда (10 кг). Освен това и двата електрически мотора разполагат с мощност за динамични ситуации на шофиране. Launch Control може за кратко да използва ресурси от батерията и електрическите двигатели за мощност до 912 конски сили. Нещо повече, предният мотор разполага с модифицирана силова електроника с ревизиран импулсен инвертор, позволяващ по-високи разрядни токове до 600 ампера – 300 ампера повече от Audi S e-tron GT. Задният мотор също работи при 600 ампера.

Освен това Audi увеличи рекуперацията на спирачките на моделите e-tron GT до 400 kW, осигурявайки максимална стойност на забавяне от 0,45 g. До тази стойност колата разчита само на рекуперация. Възстановяването по инерция беше увеличено до 0,06 g и 0,13 g (преди 0,03- и 0,06 g). По този начин Audi разшири разликата между динамичното усещане с един педал и ефективното движение по инерция.

Батерийният пакет e-tron GT е надстроен до 105 кВтч, което е 12% увеличение спрямо предишните 93,4 кВтч, докато теглото му е намаляло с 25 паунда. Възможността за бързо зареждане с постоянен ток също е увеличена от 270 кВт на 320 кВт, което води до 10-80% време за зареждане от около 18 минути (преди 21,5 минути) при идеални условия. Дори със значителното увеличение на мощността, изчисленият от EPA обхват на шофиране на 2025 S e-tron GT надвишава този на 2024 e-tron GT и 2024 RS e-tron GT.

Една от ключовите цели на разработката на RS модела за производителност беше постигането на висока ефективност във всички диапазони на натоварване и повторяема наличност на изхода, увеличавайки възпроизводимостта на превъзходните му възможности. Адаптираният термичен мениджмънт и интелигентното взаимно свързване на четирите кръга на охлаждащата течност играят жизненоважна роля – особено в режим RS performance, който е изключителна характеристика на топ модела.

Когато се използва повишена мощност на RS e-tron GT performance, системата за термично управление включва адаптивната охлаждаща верига, за да гарантира, че батерията е достатъчно охладена. Адаптивната охладителна верига кондиционира интериора, като едновременно с това и активно понижава температурата в охладителните вериги на акумулаторния пакет и двата електрически мотора. Охлаждането на електрическите двигатели, климатизацията на интериора и климатизацията на батерията вече могат да се контролират до голяма степен независимо едно от друго. Audi направи значителни промени в помпите и клапаните на системата, за да оптимизира ефективността на термичното управление.

Новата клетъчна химия на пакета батерии също е отчасти отговорна за повишената производителност на RS

Liquid cooled lithium-ion battery

Liquid cooled lithium-ion battery

e-tron GT, с коригирано съотношение на никел, кобалт и манган и брутен капацитет от 105 кВтч (97 кВтч нето); позволявайки по-висок енергиен капацитет, по-високи зарядни и задвижващи токове в сравнение с предишния модел. Максималният ток на зареждане е увеличен до 400 ампера. Когато Launch Control е активиран, могат да бъдат включени до 1100 ампера.

Такъв е и случаят, когато използвате новата функция push-to-pass в изпълнението на RS e-tron GT, която осигурява увеличение на мощността с 94 конски сили (70 кВт) при скорости над 19 мили в час (30 км в час), за до десет секунди—указва се от таймер във виртуалната кабина. Когато водачът активира push-to-pass, батерията използва същата карта като за Launch Control. В същото време задвижващите компоненти автоматично превключват на динамичния режим Audi drive select. След минимум десет секунди регенериране функцията може да се активира отново.

Най-топлите клетки в батерията винаги ограничават тока на зареждане, така че в Audi водещият принцип на „производителност“ важи и за изживяването при зареждане. Нова охлаждаща плоча с U-Flow архитектура осигурява хомогенен термичен трансфер, позволяващ максимално увеличение на мощността на зареждане от 50 кВт до 320 кВт. Това позволява на батерията на автомобила да се зарежда от 10 до 80% за около 18 минути в DC станция за бързо зареждане при идеални условия.

Надстройки на шасито за подобряване на производителността при управление. Ефективността на возията и управлението на e-tron GT е подобрена благодарение на ново въздушно окачване, което заменя предишната 3-камерна/1-клапанна система с нова 2-камерна/2-клапанна настройка, предоставяща различни предимства по отношение на шофирането динамика без компромис с комфорта.

Налично е ново активно окачване, което може активно да управлява движенията на тялото, като помага да се поддържа нивото на шасито по време на ускоряване и спиране, намалява движенията на наклон и накланяне от неравна настилка, повдига автомобила при навлизане, за да улесни навлизането, и активно накланя e-tron GT в завои, подобряване на прецизността на управление и увеличаване на контрола по време на динамично шофиране. Когато се комбинира с управление на всички колела, се предлага и ново, по-директно съотношение на управление от 14,3:1.

Системата Audi drive select позволява на водача да контролира характеристиките на автомобила с трите обичайни профила (ефективност, комфорт и динамика). В допълнение, два индивидуално конфигурируеми RS-специфични режима, RS1 и RS2, позволяват на водача да избере конкретно задвижване, окачване, височина на возене и звукови параметри. Шофьорът може да включва тези режими директно чрез сателитните контроли на сплескания волан отгоре и отдолу.

Изключителна характеристика за модела RS е режимът RS performance, който е предназначен за предизвикателни писти или особено серпентини по пътищата. Вертикалните сили на колелата са оптимизирани за динамика в този режим, позволявайки оптимално контролиране на въртящия момент при границите на управление. Режимът Performance също променя характеристиките за контрол против приплъзване, векторизиране на въртящия момент, настройка на окачването, аеродинамика и стратегия за охлаждане. В режим на производителност автомобилът също използва същата стратегия за трансмисия, както в динамичен режим, което означава, че RS e-tron GT performance остава на първа предавка на своята двустепенна скоростна кутия възможно най-дълго, за да направи ускорението по-категорично.

Audi S e-tron GT и RS e-tron GT performance от 2025 г. вече са налични за поръчка чрез търговците на Audi в САЩ, като S e-tron GT започва от $125 500, а RS e-tron GT Performance идва от $167 000.