Архив

Austin Princess

Това е едни уникален поради своята изработка, лукс и изпълнение, и малкото бройки, които са произведени, 1280px-Austin_A135_Princess_MkII_DS3_frontчесто в ограничени количества правени на ръка, представителен автомобил. Имаше период на времето, когато един такъв возеше и британския посланик в София.

Производител на Austin Princess е Austin/BMC. Също така се нарича Princess (1957-1960 г.) и Vanden Plas Princess (1960-1968 г.) В производство е през 1947-1968 г. Предшественик е Austin 28 Ranelagh 4016 cc, а наследник в рамките на BL – Daimler DS420. Колата е лимузина и салон с 4 врати. Princess е отличителна серия от големи (2 тона) луксозни автомобили, правени от Austin и неговото дъщерно дружество Vanden Plas.

Първият Austin Princess A120 стартира през 1947 г., като най- скъп водещ модел в диапазона на Austin. Както и A110 Austin Sheerline (проектиран по време на войната), има каросерия, която е масивна и тежка на външен вид. Колата се предлага с два различни интериора. DM или тип лимузина има стъклена плъзгаща преграда между водача и пътниците отзад плюс маси за пикник, а DS е седан. Много екземпляри са били закупени за граждански церемониални задължения или за наемане от компании като лимузини под наем.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAМоделът Princess е актуализиран през годините чрез Mark I (A120), Mark II (A135) и Mark III версии, най-голямата промяна е въвеждането на версия с дълга база през 1952 г. – с по-дълго тяло и седем места. Радиаторът е доста прав в старомоден стил и колата има отделни предни крила, но тези коли винаги са били с по-модерен стил от еквивалентния размер Bentley или Rolls- Royce, а за седан  цената е малко повече от две трети на Rolls- Royce. От август 1957 г. емблемата на Austin отпада.

Austin Princess I, II и III са в производство, както следва – Princess I (DM2/DS2) – 1947-50 г., Princess II (DM3/DS3) – 1950-53 г. и Princess III (DM5/DS5) – 1953-56 г. Направени са само 1910 коли всичко. Двигателят е 3995 куб.см. 6 -цилиндров клапанов. Междуосието е доста голямо – 3353 мм, а колата – дълга – 5461 мм, при голямата ширина от 1880 мм и височина 1778 мм.1280px-Austin_A135_Princess_MkII_DS3_rear

През 1947 г. Austin произвежда две почти еднакви шасита – едно за по-късното A110 A125 Sheerline (построена изцяло от Austin в тяхната фабрика Longbridge ) и A120 – късно – A135 шаси, използвани от Vanden Plas да прави Princess в техните произведения в Кингсбъри Рън (Северен Лондон). Въпреки че Vanden Plas е вече изцяло собственост на Austin и голяма част от ходовата част и апаратура е еднаква при двата автомобила, принцесата е водещата Austin, с по-висока спецификация – кожа, вълна и орехово дърво интериор. Оригиналът Princess е задвижван от 3.5-литров редови 6-цилиндров двигател. Той се увеличава до 4.0-литров агрегат без допълнителни модификации.

4575585291_36e2329188_oPrincess често е построен по поръчка. Клиентите могат да определят цвета, изискват и набор от различни настройки, които са на разположение. Сред тях са тройни или единични и двойни карбуратори или единични системи за отделяните газове. През 1950 г. е въведена Limousine версия. Шасито, дължината и площта на пътническото пространство са увеличени, за да може един чифт падащи места да бъдат монтирани на гърба на предните седалки и е стандарт разделение между шофьорското място и пътническото отделение. Всички тези ранни автомобили са изключително рядки, особено в салонни версии. Много от лимузините са конвертирани за използване като таксита в края на 1950 г. с Перкинс дизелови двигатели за преодоляване на икономическите затруднения. По време на живота на този модел (през 1952 г.), Austin става част от British Motor Corporation (BMC).

Austin Princess IV (1956-1957 г.) се прави от Vanden Plas (British Motor Corporation Limited), само в ограничените 200 бройки. Това е голяма луксозна кола. Двигателят е 3995 куб.см,  предаването е с 4-степенна автоматична скоростна кутия. Автомобилът има междуосие от  3092,5 мм, при дължина на каросерията 5105,4 мм, ширина 1873,3 мм и височина 1670,1 мм, с тегло празен 2019 кг. Предлага се в Saloon и Touring Limousine модели.7202810332_06e2331956_b

Последният A135 Mark 3 е на цена 5 пъти цената на Austin A30 . Новият IV трябва да бъде на цена от 6,5 пъти цената на Austin A30. На тази цена почти няма търсене за IV. Името е съкратено през август 1957 г., като  колата губи своето Austin наименование, сега се маркира просто като Princess IV.  Princess IV е прекратена през 1959 г. и заменена в каталога от много по-малък модел – една подобрена Austin Westminster – Pininfarina проектирана Vanden Plas Princess, която се продава на дребно на малко повече от 40% от цената на Mark IV.

Austin A135 Princess дълга база Saloon (DS6) и Limousine (DM4) са въведени през 1952 г. Princess IV са оборудвани с автоматична скоростна кутия и усилвател на волана от 1956 г. Името е променено от Austin на Princess през август 1957 г., и след това на Vanden Plas – от юли 1960 г. Моделите с дълга колесна база продължават да бъдат правени на ръка в ограничени количества, като Vanden Plas 4-Litre Princess Limousine – до 1968 г. Всичко вече е част от British Leyland, базираните на Jaguar Mark X – Daimler DS420, първоначално произвеждани в Vanden Plas в Кингсбъри, Северен Лондон, след това заменят Vanden Plas Princess в рамките на новата гама.

Austin_Princess_Motor_caravan_with_bodywork_by_Vanden_Plas_1967Лимузината е луксозно обзаведена с много полирано дърво, допълнителни килими мохер и радио с командване в подлакътника. Шофьорското отделение се отделя от задната част на автомобила чрез допълнителен телефон за пътниците, чрез който да общуват с водача. Седалката на водача е от кожа. За да се увеличи капацитетът за сядане, две допълнителни места могат да бъдат прибрани на пода. Колата има независимо окачване отпред, с полу елипсовидни листови ресори и анти рол щанги – отзад.

Austin A135 Princess дълга база Limousine, тестван от списание Motor през 1953 г., има максимална скорост от 127 км в час и може да ускори от 0-97 км в час за 23,3 сек. A разходът на гориво е от 18,7 л/100 км. Автоматична Limousine е тествана от британското списание The Motor през 1962 г. и е имала максимална скорост от 138,7 км в час, ускорява от 0-97 км в час за 23,5 сек., с разход на гориво – 17,9 л/100 км.