Stellantis може да използва LFP батерии от BYD
С модели като Citroën ë-C3 и Fiat Grande Panda, Stellantis вече предлага достъпни малки електрически автомобили – с LFP батерийни клетки от SVOLT. За да свали цените под 20 000 евро, компанията очевидно иска да използва батерийни клетки от друг доставчик.
Поне така съобщава френският портал L’Argus, макар и без повече подробности за източниците на тази информация. Идеята обаче изглежда логична: BYD е специализирана в литиево-железни фосфатни акумулаторни клетки, има силно интегрирана верига за доставки, включително собствени литиеви мини, и със своите несравнимо по-високи производствени обеми постига напълно различни икономии от мащаба от настоящия доставчик на LFP батерии на Stellantis.
Системата за съхранение на високо напрежение, предлагана в момента за платформата CMP Smart Car, използва LFP клетки от китайския производител SVOLT. Това дава на
батерията енергийно съдържание от 44 кВтч, което осигурява на автомобилите WLTP пробег от около 320 километра. Малкият Citroën ë-C3 започва от 23 300 евро, а Fiat Grande Panda с дължина малко под четири метра от 24 990 евро. Малко по-големите модели, като Citroën ë-C3 Aircross или Opel Frontera Electric, са още по-скъпи.
Stellantis вече обяви две насоки за по-нататъшно развитие: вариант с по-голяма батерия ще последва след пускането на пазара на ë-C3 Aircross или Frontera Electric – вероятно разклонение на 54 кВтч батерия от превозните средства e-CMP. Те трябва да предлагат обхват от около 400 километра, но ще използват NMC клетки.
На премиерата на ë-C3 през октомври 2023 г. обаче беше казано, че през 2025 г. ще последва версия с пробег от 200 километра за по-малко от 20 000 евро. Това е мястото, където влиза в сила последният доклад от Франция: според L’Argus пакет батерии от 30-35 кВтч ще бъде сглобен с клетките BYD, което трябва да позволи WLTP обхват от 200 до 250 километра. Допълнителни подробности, като ефективност на зареждането, не са предоставени.
LFP клетките се считат за основни в индустрията за намаляване на разходите за електрически автомобили в чувствителния към цените сегмент. Volkswagen също ще разчита на LFP клетки за предстоящия ID.2 и другите разклонения в основната версия, обявена за 25 000 евро. Има само първоначално изобразяване на 20 000 евро електрически автомобил ID.1, но все още няма информация за технологията.
Въпреки това, всичко различно от LFP клетки би било изненада – французите вече потвърдиха използването на LFP клетки за Renault Twingo E-Tech.