Архив

Алиансът Renault-Nissan отпразнува 14 години

10% от всички нови автомобили, продадени в светаAlliance_41677_global_en

През март 2013 г., глобалният Renault-Nissan Alliance, създаден през 1999 г., отпразнува своята 14-а годишнина. Този Алианс е уникален. Renault притежава 43,4% от капиталовите акции на Nissan, а Nissan – 15% от акциите на Renault. Смесеното акционерно споразумение гарантира, че двамата партньора имат взаимен интерес в Алианса.
Въпреки рецесията в Европа и забавянето на продажбите в Китай, световните продажби на Алианса се увеличиха до рекордното ниво от 8,1 милиона автомобила (8 097 197) през 2012 г. с 10% световен пазарен дял. Групата Renault продаде 2 550 286 автомобила в света, Nissan продаде 4 940 133 автомобила и AvtoVAZ реализира 606 778 бройки. Това се равнява на 10% от всички нови автомобили, продадени в света. През 2012 г. Алиансът бе четвъртият по продажби автомобилен производител, наредил се след Toyota, General Motors и Volkswagen.
Стратегията на Алианса е увеличаване на производството и продажбите на Renault и Nissan в Бразилия, Русия, Индия и Китай. Тактиките във всеки регион са различни, като определящи са предшестващото присъствие на Renault или Nissan и възможностите за партньорство с автомобилни производители като AvtoVAZ в Русия и Dongfeng в Китай. Индия е най-амбициозният споделен проект . Заводът в Ченай, открит през март 2010 г., е първият завод на Алианса, който ще позволи местно производство и навлизане на индийския пазар. Renault вече лансира 5 модела за 17 месеца (Fluence и Koleos през 2011 г., Pulse, Duster и Scala през 2012 г.). Ето защо Renault и Nissan се целят в 10-процентен пазарен дял в Индия през 2016 г., докато Renault се цели в пазарен дял от 5%. Новата производствена линия “B0”, която влезе в експлоатация през април в завода в Толиати, се използва за производство на автомобили Renault, Nissan и LADA. Тя удвои производствения капацитет на Renault group в Русия. Renault и Nissan, с техния партньор AvtoVAZ, се целят в пазарен дял от 40% през 2016 г., а само Renault – в 8-процентен пазарен дял. В Китай Renault ще работи с Dongfeng, китайският партньор на Nissan от над 10 години, за изграждане на завод до 2016 г.
Renault трябваше да се справя с намаляващите автомобилни продажби на традиционните си пазари в Европа, докато Nissan се възползва от силен ръст на китайския автомобилен пазар и възстановяването на пазара в САЩ. Вследствие от дела си от 43,4% в Nissan, когато последният продаде автомобил, 43,4% от прихода отива в Renault.
Renault_ZOE_2013_01_1920x1200Благодарение на Алианса, Renault подготвя и бъдещето, превръщайки се в пионер с гама от електрически автомобили. За две години Renault представи пълна гама от четири изцяло достъпни електрически автомобила. С цени, близки до сравними автомобили с двигатели с вътрешно горене (след приспадане на данъчен стимул), това са: Kangoo Z.E. (октомври 2011 г.), Fluence Z.E. (ноември 2011 г.), Twizy (март 2012 г.) и ZOE (втора половина на 2012 г.). Алиансът е световният лидер при електрическите автомобили (64% пазарен дял). Renault е европейският лидер при електрическите автомобили (27,5%). Алиансът отдели съществени ресурси на електрическите автомобили – около 4 млрд. евро инвестиции от днес до 2015 г.

Сн.: www.renault.bg