Skoda разкрива новия флагман Enyaq RS
Skoda разкри най-новия флагман от своето семейство Enyaq, Enyaq RS. Предлага се като класически SUV или Coupé и доставя 250 кВт мощност. Той също така предлага спортно окачване и капацитет на зареждане от 185 кВт. Нова функция е добавянето на двупосочно зареждане с постоянен ток.
Наскоро представеният Enyaq RS, заедно с наскоро обявения Elroq RS, сега е най-бързо зареждащият се и ускоряващ модел на Skoda. С двойни мотори, осигуряващи 250 кВт системна мощност и задвижване на четирите колела, RS спринтира от 0 до 100 км/ч за 5,4 секунди. Въпреки че Skoda все още не е обявила цените, се очаква да надхвърли тази на по-малкия Elroq RS, който дебютира през април от малко над €53 000 – което го прави най-скъпият модел в своята гама. За справка, текущият топ модел Enyaq, 85x, е обявен за 51 150 евро. RS вероятно ще бъде позициониран над това.
skodamedia.com, 12.05.2025 г.
Пускането на RS съвпада с фейслифта на Enyaq на Skoda: от февруари обновената версия на SUV, базиран на MEB, излиза от производствената линия в Млада Болеслав, заедно с по-малкия Elroq и Octavia, задвижвана от ICE. Това включва RS версиите както на Enyaq, така и на Elroq, които използват добре познатото задвижване на четирите колела от моделите GTX на VW. В сърцето на Enyaq RS е 79-кВтч батерия (84 кВтч бруто), която поддържа пикови DC скорости на зареждане до 185 кВт. Стандартното зареждане от 10 до 80 процента отнема 26 минути.
Задният мост използва електрическия мотор APP550 с мощност 210 кВт, който също се намира в Enyaq 85 със задно предаване. Този синхронен двигател с постоянно възбуждане от VW Group осигурява 545 Нм въртящ момент и висока ефективност. За разлика от тях, Enyaq 85 и Enyaq 85x (220 кВт AWD) са оборудвани с батерия от 77 кВтч (82 кВтч бруто), която се зарежда съответно до 135 кВт и 175 кВт. Новата 79-кВтч батерия е изключителна за вариантите с 250 kW. Въпреки разликите в задвижването, обхватът на WLTP е почти идентичен за моделите RS: 550 км за SUV и 560 км за купе. Skoda цитира време за зареждане с променлив ток от 8,5 часа от 0 до 100 процента при 11 кВт.
Skoda също така въведе двупосочно зареждане като нова функция. Въпреки че производителят на автомобили не е предоставил технически специфики, вероятно е V2H (превозно средство до дома) приложение, подобно на това, което Ford наскоро активира за своите модели MEB. Това би позволило самостоятелно генерираната енергия, като например от фотоволтаична система, да се съхранява в превозното средство и по-късно да се подава обратно в домашната мрежа.
Стандартното оборудване на RS включва Matrix LED фарове, осветено лице на Tech-Deck, хед-ъп дисплей с добавена реалност и 20-инчови алуминиеви джанти (21-инчови като опция). Включени са черни външни акценти върху прозорците, огледалата и релсите на покрива. Спортното окачване намалява предния мост с 15 мм и задния с 10 мм за подобрена пъргавина. Адаптивното управление на шасито (DCC) и прогресивното управление се предлагат като опции и могат да бъдат персонализирани чрез избираеми профили на задвижване.
Задвижване RWD RWD AWD AWD
Мощност 150 кВт 210 кВт 210кВт 250 кВт
Ускорение 8.1 s 6.7 s 6.7 s 5.4 s
Максимална скорост 160 км/ч 180 км/ч 180 км/ч 180 км/ч
WLTP обхват 437 км 586 км 549 км 550 км
Батерия 63/59 кВтч 82/77 кВтч 82/77 кВтч 84/79кВтч
Кап. на зар. DC 165 кВт 135 кВт 175 кВт 185 кВт
Време за зар. DC 10-80% 24 мин. 28 мин. 8 мин. 26 мин.
Цена (в Германия) 44 400 евро 48 900 евро 51 150 евро –
Като се има предвид повишената производителност, RS разполага и с подобрени спирачки с двойнобутални апарати отпред. В допълнение към стандартните цветове на гамата Enyaq, RS вариантите също се предлагат изключително в Mamba Green.
Вътре стандартният салон „Design Selection RS Lounge“ включва черни спортни седалки с шевове в зелен цвят и комбинация от микрофибър и синтетична кожа. Опционалният „Design Selection RS Suite“ добавя седалки от кожа/синтетична кожа със сиви контрастни шевове. Тези дизайнерски теми обхващат волана и други детайли на кабината. Тапицериите на предните врати и арматурното табло имат покритие с вид на карбон.
Включени са отопляеми предни седалки, електрически регулируема шофьорска седалка с функция за масаж и отопляеммултифункционален спортен волан. Безключов достъп, тризонов климатроник, акустично остъкляване на предните стъкла и тонирани задни стъкла също са стандартни. Завършване на характеристиките са сензори за паркиране, интегрирана сателитна навигация, звукова система Canton и AR head-up дисплей.
Йоханес Нефт, член на Борда на директорите на Škoda Auto за техническо развитие, коментира: „С Enyaq vRS и Enyaq Coupé vRS, ние направихме гамата от новото семейство Enyaq още по-динамична, като същевременно запазихме тяхното високо ниво на комфорт и ежедневна употреба.“