Mercedes CLA получава комби версия
Mercedes-Benz представи комби версията на електрическия CLA. CLA Shooting Brake ще бъде пуснат на пазара със същите двигатели като седана. Ще мине обаче известно време, преди първите автомобили да бъдат доставени.
Изображение: Mercedes-Benz
mercedes-benz.com
Според Mercedes, пускането на пазара не е планирано до март 2026 г. Цените все още не са обявени, но вероятно ще бъдат малко по-високи от тези на седана CLA. Седанът CLA 250+ може да бъде поръчан от 55 858,60 евро, докато моделът със задвижване на всички колела CLA 350 4MATIC е обявен за 60 380,60 евро. CLA Shooting Brake също ще бъде пуснат на пазара с тези две задвижващи системи.
Следователно техническите данни почти не се отклоняват от известните стойности – с изключение на пробега. Моделът със задно задвижване има мощност от 200 кВт и е оборудван с второ поколение задвижващ агрегат, разработен от самия Mercedes – постоянно възбуждана синхронизирана машина с двустепенна скоростна кутия. 350 4MATIC също така има закупен асинхронен двигател на предния мост, което увеличава системната мощност до 260 кВт. Въртящият момент е до 335 Нм (250+) или 515 Нм (350 4MATIC). С фабрични данни от 6,8 и 5,0 секунди съответно за ускорение от място до 100 км в час, Shooting Brake е с една десета от секундата по-бавен от седана, но максималната скорост също е 210 км в час.
Тъй като Shooting Brake споделя 800-волтовата MMA платформа със седана, и в двата варианта на задвижване се използва една и съща батерия. В гореспоменатите версии на двигателя е инсталирана батерия с капацитет 85 кВтч с NMC клетки; за базовата версия е обявена LFP батерия с капацитет 58 кВтч, но все още не се предлага в нито един от двата варианта на каросерията. Голямата батерия в CLA 250+ Shooting Brake (Plus обозначава варианта с най-дълъг пробег от Mercedes) позволява до 761 километра според WLTP, т.е. с 31 стандартни километра по-малко от седана. Разликата е 41 километра за модела със задвижване на всички колела: Shooting Brake е специфициран с до 730 километра. Максималната мощност на зареждане от 22 кВт AC и 320 кВт DC е идентична с тази на седана, а времето за зареждане за пробега от десет до 80 процента е 22 минути на бързозарядно устройство.
Спортното комби или Shooting Brake не е предназначено да се откроява от седана по отношение на задвижването си, а по отношение на пространството. Според Mercedes, багажникът има обем на товарене от 455 до 1290 литра, докато осветеният багажник под предния капак побира още 101 литра. А до 75 килограма могат да се транспортират на релсите на покрива. Теглителната способност на 250+ е до 1500 килограма (100 килограма повече от предшественика му с двигател с вътрешно горене), докато автомобилът със задвижване на всички колела може да тегли до 1800 килограма, както и преди. „Независимо дали става въпрос за седмично пазаруване, почивка с цялото семейство или уикенд пътуване с приятели: Той предлага място за всичко необходимо“, така Mercedes хвали новия вариант.
„Новият CLA Shooting Brake е предназначен за тези, които ценят динамиката на спортния автомобил, но не искат да правят компромис с пространството и практичността в ежедневието“, каза Матиас Гайзен, член на борда на директорите по продажбите в Mercedes-Benz Group AG. „Той съчетава интелигентни технологии и ефективност, за да осигури свежо и завладяващо изживяване при шофиране. За нашите клиенти това означава повече пространство за индивидуалност, пътуване и за техния личен начин на живот.“
CLA 250+ Shooting Brake CLA 350 4MATIC Shooting Brake
Задв. Задно предаване AWD
Мощност 200 кВт 260 кВт
Вър. момент 335 Нм 515 Нм
Ускорение 6.8 s 5.0 s
Макс. скор. 210 км в час 210 км в час
Пробег WLTP 761 км 730 км
Кап. на бат. 85 кВтч 85 кВтч
Кап. на зар. DC 320 кВт 320 кВт
Вр. за зар. DC 10-80% 22 мин 22 мин
Цена – –
До B-колоната, Shooting Brake съответства на седана, представен през март; оттам покривът е издърпан по-назад, но все още пада плосък, както е типично за Shooting Brake. „Истинско“ комби с по-стръмно задно стъкло вероятно би могло да транспортира повече от 1290 литра поради допълнителната височина отзад, но Shooting Brake е предназначен да комбинира „елегантността, спортния дух и интелигентността на CLA с много място за пътници и багаж“ в дефиницията на Mercedes. А плоската наклонена линия на покрива, вместо квадратна задна част на комби, е по-елегантна. За особено елегантно впечатление, еднокомпонентният стъклен покрив се простира безпроблемно от рамката на предното стъкло до задната част. „Откъсващият се ръб е черен отвътре и боядисан в цвета на автомобила отвън. Това създава впечатлението, че стъкленият покрив продължава в задното стъкло. Това също придава на задната част уникална елегантност“, казват от Mercedes.
Въпреки това, полезното съотношение на оборудване също се е подобрило в сравнение с предишното поколение CLA Shooting Brake. По-дългото междуосие от 2,79 метра (+6,1 сантиметра), което е типично за електрическите автомобили, осигурява повече пространство в интериора. Има повече място за краката и главата на всичките пет места, а достъпът отзад също би трябвало да е по-удобен благодарение на по-големите отвори за вратите. Новият модел обаче е и с 3,5 сантиметра по-дълъг (4,72 метра) и с 2,7 сантиметра по-висок (1,47 метра). Подробно сравнение на всички размери можете да намерите в прессъобщението на Mercedes, чийто линк е даден по-долу.
Разликите спрямо седана по отношение на вътрешното оборудване са минимални. Mercedes почти крие интересна иновация за много клиенти в дългото прессъобщение: има нов мултифункционален волан, който отново има хаптично управление вместо сензорни повърхности. „Mercedes-Benz въведе отново концепцията за управление с превключвател за ограничителя на скоростта и DISTRONIC, както и ролков превключвател за регулиране на силата на звука, въз основа на многобройни клиентски заявки. Капацитивните панели с превключватели са безпроблемно интегрирани и осигуряват тактилни помощни средства за по-добра ориентация“, пише производителят. Освен това, „някои функции също са премахнати от контролния панел за по-добър преглед и лекота на използване.“
Mercedes не споменава проблема с напрежението на батерията при представянето на CLA Shooting Brake. Седанът беше представен като чист 800-волтов модел, който не може да се зарежда с 400-волтови бързи зарядни устройства – Mercedes се отказа от DC-DC конвертора, необходим за това. След критики, такъв компонент вече ще се предлага за следващата моделна година. Може да се предположи, че това ще бъде налично и за CLA Shooting Brake.
В началото на следващата година ще бъдат представени и други версии на CLA с електрическо захранване. Базираната в Щутгарт компания обаче все още не е заявила дали обявената LFP батерия ще бъде налична в по-достъпен базов модел или първо ще се предлагат по-мощни варианти (до AMG модел).