Mercedes потвърждава електрическия GLC за IAA
Mercedes-Benz обяви официалната световна премиера на новия GLC с EQ технология за изложението IAA Mobility през септември. Наред с електрическия SUV от среден клас, автомобилният производител ще представи още три 800-волтови електрически превозни средства.
mercedes-benz.com
Mercedes нарича предстоящата световна премиера на електрическия GLC „акцентът на тазгодишното изложение“. Както е обичайно за формата на IAA в Мюнхен, ще има две изложбени локации: в зала B3 и павилиона на Mercedes-Benz в „Отвореното пространство“ в града за широката публика.
Въпреки че Mercedes пусна новия CLA едва тази година, който, заедно с наскоро обявения CLA Shooting Brake, представлява ключов етап в електрическата стратегия на производителя, електрическият GLC следва плътно зад него.
CLA отбеляза няколко стратегически промени, включително връщането към именуването на моделите с двигател с вътрешно горене, приемането на 800-волтова архитектура и фундаментално нов платформен подход, който позволява трансфер на отделни технологични модули между различни платформи.
Mercedes все още нарича GLC „новото лице на марката“, добавяйки, че „целенасочен, изискан и безпогрешно GLC, той въплъщава всичко, което се очаква от най-продавания модел в гамата на Mercedes-Benz. Безпроблемно продължавайки наследството на GLC в електрическата му форма, новият модел е емблематичен, гъвкав, интуитивен и плавен.“
Успехът на електрическия GLC вероятно е дори по-важен за Mercedes от CLA. Досега средноразмерният SUV е бил най-продаваният модел на марката, макар и най-много като plug-in хибрид. Съответно, Mercedes следва различен подход тук: докато новият CLA на платформата MMA споделя структурата между електрическата си и бъдещата си версия с двигател с вътрешно горене, GLC се разработва по два отделни пътя. „GLC с технология EQ“ ще дебютира на IAA Mobility тази есен, докато ново поколение двигатели с вътрешно горене също е в процес на разработка. И двата модела ще имат почти идентичен визуален дизайн, но ще се различават технически.
Mercedes все още не е публикувала официални спецификации за електрическия GLC. Данните от тестовете на прототипи миналата зима обаче показват ключови цели: пробег по WLTP от 650 километра, 320 кВт мощност на зареждане с постоянен ток и 320 кВт система за задвижване на всички колела с два двигателя (с изключение на AMG варианта, който се очаква да бъде по-мощен). Батерията ще има използваем капацитет от 94,4 кВтч. Очаква се бъдеща батерия от базово ниво, вероятно използваща LFP химия поради причини, свързани с разходите, както се вижда при CLA.
Mercedes също ще използва събитието в Мюнхен, за да предложи „първи поглед към новата ера на своите Grand Limousines с камуфлажен прототип на изцяло новия си и изцяло електрически VLE, който ще се появи на пътищата през 2026 г.“
Концептуалният автомобил Vision V беше представен през април на търговското изложение Auto Shanghai в Китай, а камуфлирани прототипи, базирани на настоящото поколение ванове, са по пътищата от миналата година.