Архив

Toyota разкрива комби версията на bZ4X

Toyota е готова да пусне комби версия на своя изцяло електрически SUV модел bZ4X през следващата година. Той ще се казва BZ4X Touring и ще бъде с 14 см по-дълъг от стандартния bZ4X. Пускането му в Европа е планирано за първата половина на 2026 г.

Изображение: Toyota

toyota.eu

bZ4X Touring разполага с 33 процента повече пространство в багажника в сравнение с обикновения модел, с 600 литра място за съхранение. Според Toyota вариантът е предназначен да бъде 1просторен семеен автомобил и „идеалния спътник за активен начин на живот“. В типичния стил на Toyota обявяването на продукта е фокусирано върху мощни задвижващи механизми с голям пробег и кратко време за зареждане.

Преди три години Toyota пусна bZ4X – първият си изцяло електрически модел след години на фокусиране върху хибридни задвижвания. Оригиналният средноразмерен SUV се предлагаше със 150 кВт FWD или AWD система, комбинираща два електрически мотора с мощност 80 кВт. Батерията имаше енергиен капацитет от 71,4 кВтч при стартирането. По отношение на пробега, версията с предно задвижване има пробег до 516 км, като AWD избутва 470 км.

Оттогава Toyota значително разшири присъствието си в изцяло електрическия сегмент и дори представи още три SUV през март: новия Urban Cruiser, новия C-HR+ и ревизирания и допълнително подобрен bZ4X.

Но обратно към новия bZ4x Touring. Той е дълъг 4,83 м и висок 1,67 м, а както споменахме по-горе, обемът на багажника е 600 литра. Това означава, че bZ4X Touring предлага достатъчно място за семейния ваканционен багаж или за всякакъв вид оборудване за свободното време и спорт. Благодарение на разделената в съотношение 40:60 сгъваема задна седалка, пространството може лесно и удобно да се разшири според нуждите, според Toyota. Максималният капацитет на теглене на bZ4X Touring е 1500 килограма. Както при bZ4X, клиентите могат да избират между предно и задвижване на четирите колела с версията Touring. Целевата максимална мощност за модела с предно задвижване е 165 кВт, докато bZ4X Touring със задвижване на четирите колела се очаква да бъде най-мощният електрически модел на Toyota на пазара с 280 кВт.

И в двата варианта на задвижване новият bZ4X Touring разполага с литиево-йонна батерия с брутен капацитет от 74,7 кВтч и, в зависимост от оборудването, 22 кВт вградено зарядно устройство. Максималният капацитет за бързо зареждане (DC) е 150 кВт. Максималният пробег по WLTP се очаква да бъде 560 километра, въпреки че хомологацията все още не е завършена.

2За подобряване на производителността и времето за зареждане има нова система за водно охлаждане и предварителна подготовка, която може да се активира ръчно или автоматично при приближаване на станция за бързо зареждане. Това гарантира, че батерията е на оптимална температура в началото на зареждането, което е особено полезно при по-студен климат.

eAxles (електрически задвижващи оси) използват нови полупроводници от силициев карбид (SiC) и работят с по-голяма ефективност и по-висока производителност, като същевременно са по-леки и по-компактни.

В сравнение с bZ4X, новият модел Touring може да се похвали с по-здрав, вдъхновен от приключения вид. Това се подкрепя от редица стилни детайли, като черното покритие на калниците, черните джанти и релсите на покрива. Най-значимите визуални промени се отнасят до удължената задна част на автомобила, която се отличава с нова долна броня и LED задни светлини с по-модерен, „външен“ вид. 3

Вътре има нова централна конзола за лесен достъп до дигитални устройства и преработен инструментален панел със стандартен 14-инчов мултимедиен дисплей. Специална навигационна функция автоматично избира маршрут с препоръчани, удобни станции за зареждане въз основа на текущото ниво на зареждане на батерията на автомобила и оставащия пробег.

bZ4X Touring се планира да бъде пуснат в Европа през първата половина на 2026 г. Toyota все още не е обявила цените. Настоящият bZ4X – дори преди обявения фейслифт – започва от €42 900. Допълнителни спецификации на автомобила ще бъдат обявени преди пускането на пазара.