Производството на Kia EV4 ще започне в Словакия в края на август
Kia възлага големи надежди на своя компактен EV4 и очаква да продава 160 000 бройки годишно. Половината от тях ще бъдат доставени само в Европа, поради което производството ще започне в Словакия, а не в Южна Корея, в края на август.
19.08.2025 – 14:00
Корейският автомобилен производител пуска първия си класически компактен автомобил с електрическо задвижване под формата на EV4. Базиран на версията с предно задвижване на платформата E-GMP на групата, EV4 е и първият изцяло електрически Kia, който слиза от европейска производствена линия. По-конкретно, производството ще започне в края на август в завода в Жилина, Словакия, където вече се произвеждат моделите с двигател с вътрешно горене Ceed и Sportage.
Доставките са планирани да започнат през септември. Според производителя батерията на новия модел е преминала през обширни стрес тестове, преди да достигне до клиентите. Сестринската марка Hyundai отдавна произвежда електрически превозни средства в ЕС – например, Kona Electric се произвежда от завода в Ношовице в Чехия, само на 80 километра разстояние.
Само хечбекът EV4 с дължина 4,43 метра ще носи етикета „Произведено в Европа“, докато 30-сантиметровата по-дълга версия с фастбек ще се произвежда от Южна Корея. Очаква се EV4 с размерите на Golf да представлява лъвския пай от европейските продажби, тъй като компактните седани остават нишов продукт в този сегмент. Ценообразуването също играе роля: стандартният EV4 започва от 37 590 евро, което го прави с почти 10 000 евро по-евтин от фастбека.
Решението на Kia да произвежда компактния модел в Европа не е единствено логистично. Схемите за субсидии във Франция и Великобритания оценяват целия жизнен цикъл на автомобила, включително произхода на батериите и мястото на производство. Корейската компания изглежда уверена, че компактният модел с отличителен стил ще се хареса на европейските купувачи. Шефът на европейските продажби Карлос Лахоз прогнозира годишни световни продажби от 160 000 EV4, като половината от тях са предназначени за европейските пътища.
Автомобилният производител се надява, че компактният електромобил ще повтори силния успех на EV3. Kia продаде 37 000 бройки от малкия електрически SUV само през първата половина на годината, увеличавайки европейските си продажби на електромобили с 60%, според Dataforce. Заедно с новия конкурент на VW ID.3 и Renault Megane E-Tech Electric, Kia се стреми да възвърне инерцията си – след като европейският ѝ пазарен дял леко спадна от 4,1 на 4% през първата половина на 2025 г.
Тази статия е публикувана за първи път от Елиас Холденрид за немското издание на electrive.