Архив

Peugeot представя новия E-308 с по-голяма батерия

Peugeot представи обновените E-308 и E-308 SW. И двата типа каросерия ще разполагат с малко по-голяма батерия в бъдеще. Има и нови функции за електрически автомобили, като Vehicle-to-Load (V2L) и, от следващата пролет, Plug&Charge.

Изображение: Peugeot

Stellantis, 26.08.2025 – 15:30 ч.

Изцяло електрическият 308 и неговият комби клон бяха обявени през септември 2022 г. и навлязоха на германския пазар през юли 2023 г. (e-308) и септември 2023 г. (e-308 SW). Фактът, че пежцялостен фейслифт вече се представя през лятото на 2025 г., е сравнително рано за обичайния продуктов цикъл. Още преди пускането на пазара се говореше, че настоящият фейслифт ще бъде „много повече от актуализация на модела“.

Всъщност, освен новия външен вид, има и промени в технологията на задвижване.

Това бързо привлече вниманието на Stellantis Group, известна със своите електрически автомобили с унифицирани спецификации и без отклонения между отделните модели; в бъдеще други модели от мултимарковата компания също биха могли да получат подобрените компоненти.

В случая с платформата EMP2, на която е базиран Peugeot, сега наречен E-308, това включва и настоящото поколение на Opel Astra Electric, който се произвежда в Рюселсхайм, Германия. Аналогът на Peugeot се произвежда в Мюлуз, Франция.

Новата характеристика е батерията: тя вече има брутен енергиен капацитет от 58,4 кВтч, от които 55,4 кВтч са използваеми нетни. До фейслифта беше инсталирана батерия с капацитет 54 кВтч (51 кВтч използваеми). Това позволи пробег по WLTP до 412 километра (в зависимост от оборудването). Все още няма WLTP хомологация за фейслифт модела, но Peugeot прогнозира пробег от около 450 километра.

Това се дължи на по-голямата батерия и други мерки, но не и на задвижващата система: 115-киловатовият електродвигател от съвместното предприятие между Stellantis и Nidec остава непроменен.

Въпреки че батерията предлага малко по-голям енергиен капацитет (вероятно поради подобрени клетки), тя все още използва същата архитектура. Това означава, че 400-волтовата технология остава непроменена, което е особено забележимо по време на бързо зареждане. Според Peugeot, батерията може да се „зареди от 20% до 80% за приблизително 32 минути“ на зарядна станция със 100 кВт. Френският производител не споменава стандартната за индустрията сравнителна стойност от десет до 80%, но тя отново ще бъде забележимо по-висока от вече не съвсем конкурентните 32 минути.

В Германия трифазно бордово зарядно устройство с мощност 11 кВт за зареждане с променлив ток е част от стандартното оборудване. E-308 и E-308 SW са оборудвани с устройството за функцията V2L (Vehicle to Load) фабрично. За да се използва функцията V2L обаче, все още е необходим адаптер от гамата аксесоари на Peugeot. Марката Stellantis все още не е обявила цената, но системата може да осигури до 3,5 кВт при 16 ампера за захранване на външни устройства.

До този момент известни спецификации на E-308

Задвижване предно

Мощност 115 кВт

Въртящ момент 270 Нм

Максимална скорост –

WLTP пробег 450 км 1

Батерия 58,4 кВтч

Капацитет на зареждане DC 100 кВт

Време за зареждане DC 20-80% 32 мин.

1 предварителна информация

Plug&Charge също ще бъде наличен от пролетта на 2026 г. (E-308 е с възможност за OTA актуализация). Станцията автоматично разпознава автомобила веднага щом кабелът за зареждане е свързан, което означава, че не е необходима карта, специално приложение или дори банкова карта за плащане. Транзакциите могат да се видят чрез дисплея на автомобила или приложението Free2move Charge.

Друга нова функция е вграденият планиращ маршрут за зареждане. Досега интегрираните навигационни системи за превозни средства на Stellantis са изчислявали само маршрути без спирки за зареждане. Въпреки че беше възможно да се планира маршрут със спирки за зареждане в приложението и да се изпрати до превозното средство, това беше проста навигация с фиксирани междинни дестинации, а не динамично насочване по маршрута, което отговаря на действителното потребление и условията на движение.

Това ще бъде така и в бъдеще: „За да изчисли идеалния маршрут, системата взема предвид разстоянието, което трябва да се измине, нивото на заряд на батерията при тръгване, желаното ниво на заряд на батерията при пристигане и наличните станции за зареждане към дестинацията, интегрирайки предвидима консумация на енергия (въз основа на критерии като скорост, трафик, вид път и надморска височина)“, пише Peugeot.

E-308 приема нов дизайн на марката

В допълнение към всички тези (и други) промени под капака, Peugeot е модифицирал и самата каросерия като част от фейслифта. Обновеният E-308 вече е с новата фирмена идентичност на френския производител, която беше въведена с моделите E-3008 и E-5008, базирани на по-модерната платформа STLA Medium. Видимата преди това радиаторна решетка и впечатляващите LED дневни светлини, простиращи се в бронята, са премахнати и заменени от нова, по-динамично проектирана решетка и отличителния светлинен подпис на марката с три нокти. А от ниво на оборудване GT нагоре, E-308 разполага и с осветена емблема на марката.