MG Motor се готви да пусне на пазара 13 нови електрифицирани превозни средства
Марката MG Motor, част от SAIC, очевидно иска да пусне на пазара общо 13 електрифицирани превозни средства по целия свят през следващите две години, включително BEV, EREV и PHEV. Инициативата за разработване на модели се планира да струва около 10 милиарда юана (1,2 милиарда евро).
Изображение: MG Motor
electrive.com, по carnewschina.com, 21jingji.com (на китайски)
27.08.2025 – 16:00
Първият продукт на марката, който е базиран на новата стратегия за развитие на превозни средства с нова енергия (NEV), ще бъде новият MG4. Предварителните продажби започнаха в началото на август, а пускането на пазара е планирано за 29 август.
За останалата част от моделната гама, главният изпълнителен директор на MG Чен Цуй обяви планове за пускане на пазара на 13 нови модела NEV по целия свят в рамките на две години. За да постигне този амбициозен план, MG заяви, че ще инвестира 10 милиарда юана (1,2 милиарда евро) в разработването на превозни средства с алтернативни задвижващи системи и ще пусне на пазара широка гама от изцяло електрически превозни средства, plug-in хибриди и превозни средства с удължаване на пробега.
Традиционната британска компания MG беше поета от китайската държавна група SAIC през 2005 г. и сега отново е доста успешна в Европа. Със 153 100 продадени бройки в Европа през първата половина на 2025 г., MG е една от най-успешните китайски автомобилни марки в Европа. В самия Китай обаче MG е много по-малко успешна и е доставила само 57 254 превозни средства между януари и юли 2025 г., според China EV DataTracker. Една от причините за слабото представяне в Европа се твърди, че MG досега е предлагала само някои от автомобилите си като NEV, което сега е най-големият пазарен сегмент в Китай. Освен това, изправени пред мита в Европа, MG, както и конкурентът BYD, се опитват да заобиколят регулацията, като продават повече хибридни автомобили.
Чен Цуй допълнително подчерта, че навлизането на марката в сегмента на електрическите превозни средства не е обусловено от ниски цени. Компанията ще използва активно технологиите и веригите за доставки на компанията майка SAIC. SAIC също така участва активно в съвместни проекти за електрически превозни средства с Audi (чрез марката AUDI) и Huawei (чрез марката Shangjie). Дъщерното дружество IM Motors, което наскоро отбеляза навлизането си на пазара във Великобритания, също представи нов автомобил с удължаване на пробега. С L6, модел с твърдотелна батерия също беше представен в началото на миналата година.