Fabia RS Rally2 2025: още по-бърза и по-издръжлива!
Успешният състезателен автомобил Škoda Fabia RS Rally2 получи редица подобрения за сезон 2025, които Škoda Motorsport нарича „Пакет 25“. Двигателят на автомобила се отличава с повишена мощност, налични са нови амортисьори, инженерите са увеличили издръжливостта на някои компоненти, а комфортът на екипажа също е подобрен. Тези подобрения могат да се приложат и към вече използвани автомобили Fabia RS Rally2.
Škoda Motorsport активно подкрепя отборите, състезаващи се с нейните автомобили, по много начини. В допълнение към интензивната сервизна поддръжка, състезателното подразделение на чешкия автомобилен производител въведе технически подобрения в своите състезателни специални автомобили за тази година. „Работата по успешен рали автомобил никога не спира. Ето защо ние продължихме да го разработваме от представянето му. Новите подобрения са преминали през строги тестове, демонстрирали са своите предимства и са получили хомологация от FIA за ползване от клиентите“, казва Михал Храбанек, ръководител на Škoda Motorsport.
Най-значимите подобрения са свързани с двигателя, неговата мощност и реакцията на дросела. „Фокусирахме се върху оптимизиране на газообмена в двигателя, усъвършенстване на подготовката на горивната смес и подобряване на ефективността на горенето, което доведе до повишена мощност“, обяснява инженерът по двигателите Лукаш Русек. Енергията, необходима за промиване на цилиндрите, е намалена с 27%. „Постигнахме това чрез модифициране на изпускателната система, включително препроектиране на изпускателния колектор“, добавя Русек. Софтуерът за управление на двигателя също е ревизиран. Освен това, изпускателните тръби вече са по-леки, което допринася за по-емоционален и агресивен звук на двигателя.
Новост за този сезон е комплект актуализирани амортисьори за чакъл. Те са по-издръжливи, като същевременно запазват същото тегло. Škoda Motorsport също така подобри защитата на компонентите на задвижването и окачването. Тези подобрения обещават увеличена дълготрайност на маншоните на карданния вал, спирачните апарати и каналите за охлаждане на спирачките. Новите уплътнения Uniball също така увеличават тяхната издръжливост. Като цяло, тези подобрения спомагат за намаляване на експлоатационните разходи за специалните автомобили Fabia RS Rally2, оборудвани с „Packet 25“.
От гледна точка на комфорта, най-забележителното подобрение е преработеният въздухозаборник на покрива, който подобрява вентилацията, като същевременно предпазва от проникване на вода в интериора на кабината. Предлагат се и нови състезателни седалки, тежащи с два килограма по-малко от предишната версия. Това помага за понижаване на центъра на тежестта на автомобила.
„Чудесно е, че ние, пилотите, разполагаме с кола, която непрекъснато се усъвършенства. Въпреки че Škoda Fabia RS Rally2 вече е фантастична кола, екипът на Škoda Motorsport непрекъснато работи, за да я направи още по-добра и по-бърза“, казва Робърт Вирвес, един от 12-те пилоти, които тестваха „Packet 25“. Тестовите пилоти изминаха над 4000 километра по време на тестовете. Вирвес споделя и някои специфични прозрения: „Виждам значителен напредък в реакцията на двигателя. Той е още по-остър и има невероятна мощност на по-високи предавки“, отбелязва естонският пилот, хвалейки предимствата на пакета. Той вярва, че феновете също ще оценят подобренията. „Звукът на двигателя с новия ауспух е красив и агресивен“, добавя той.
Новодоставените автомобили ще се предлагат с няколко подобрения на „Packet 25“ като стандарт, докато други ще бъдат опционални. Тези подобрения ще бъдат налични и за вече продадени и управлявани от клиенти автомобили Fabia RS Rally2. Škoda Motorsport вече е продала над 150 от тях. С тези подобрения Škoda Motorsport се стреми да засили допълнително успеха на своя рали автомобил, който остава основен в категорията WRC2.
От дебюта си през 2022 г. Fabia RS Rally2 е участвала в над 1800 събития и е осигурила над 600 подиума в състезания, вариращи от Световния рали шампионат на FIA до Европейския рали шампионат на FIA и различни континентални и национални шампионати по целия свят.