Skoda Felicia Fun: дигитален концептуален пикап от 2025 г. с ретро чар
Skoda възражда чудатата Felicia Fun като дигитален концептуален пикап от 2025 г., съчетавайки модерен солиден дизайн с ретро-футуристични вибрации. Защо няма да стигне до производство.
skoda-storyboard.com
Skoda реши да преразгледа един от най-необичайните автомобили в своята история: пикапа Felicia Fun. Той дебютира през 1995 г. като версия на хечбека Felicia, създадена с участието на Volkswagen. Колата се открояваше с жълтата си боя, задния спойлер и уникален трик: плъзгаща се преграда зад предните седалки превръщаше двуместната кабина в 2+2, позволявайки на пътниците да се возят под открито небе. Произведени са само 4216 пикапа.
През 2025 г. Felicia Fun се завръща – макар и засега само в дигиталния свят. Като част от проекта Icons Get a Makeover, френският дизайнер Жулиен Петисиение преосмисли модела през призмата на модерния солиден дизайн на Skoda. Концепцията запазва духа на 90-те години, като същевременно добавя по-чисти повърхности, ярки акценти и спокойна, плажна атмосфера, която подхожда на името.
Интериорът е насочен към ретро-футуризъм: масивното табло напомня за стари CRT монитори, докато централната конзола е с големи дисплеи с графики, вдъхновени от класически видеоигри. За разлика от оригинала, версията от 2025 г. е стриктно двуместна, като решението за сгъваема задна част е заменено с по-голямо, по-функционално товарно легло – честен ход, който прави идеята по-изчистена.
Въпреки шума, Felicia Fun на практика няма шанс да стигне до производство. Приоритетите на Volkswagen Group днес са категорично прагматични и е
малко вероятно такъв игрив пикап да получи зелена светлина. Skoda е произвеждала пикапи за последно преди повече от две десетилетия и дори обсъжданата вътрешна версия на Amarok през 2010-те години така и не е стигнала до етапа на обсъждане.
Въпреки това, проектът показва, че Skoda не е забравила имиджа на марката, нито апетита ѝ за безгрижни експерименти. За феновете на историята на марката, това е чудесно напомняне, че дори в ерата на строга стандартизация има място за малко креативност – и това не вреди на индивидуалността на марката.
Проекти като този вдъхват енергия на емблемата и подчертават нейния чар. Felicia Fun няма да се превърне в масов модел, но дигиталното ѝ възраждане доказва, че Skoda знае как да си играе с миналото си, като същевременно поддържа разумен баланс между ежедневната полезност и емоцията.