Архив

Audi Concept C предлага поглед към електрически двуместен автомобил

С Concept C, Audi представи проучване на изцяло електрически двуместен спортен автомобил, който е предназначен да въплъти новата дизайнерска философия на марката – и би могъл да бъде пуснат на пазара през 2027 г. само с няколко промени – но не, както се предполага, като ново Audi TT.

Изображение: Audi

audi-mediacenter.com (проучване), autocar.co.uk (Döllner)

03.09.2025 – 11:45

Самото Audi го нарича „началото на нова дизайнерска философия“. Следователно Concept C, който беше представен няколко дни преди IAA Mobility в Мюнхен, не е предназначен да сочи Audi-Concept-C_2към един-единствен, възможен производствен модел. Новият дизайнерски език на концептуалния автомобил вероятно ще оформи и следващите модели в различни размерни класове.

Най-визуално впечатляващата характеристика е, разбира се, новото лице на марката отпред. Радиаторната решетка „single frame“, която характеризира дизайна на моделите на Audi от години и с течение на времето става все по-широка и по-голяма, сега е „вертикална рамка“ – значително по-тясна, правоъгълна, черна радиаторна решетка, която обхваща цялата височина на предницата. Този дизайнерски елемент е предназначен да „преосмисли историята на марката“. Със своята изправена форма, вертикалната рамка напомня на Auto Union Type C от 1936 г. При Concept C радиаторната решетка е черна, което представлява разрив с „обърнатата единична рамка“ на настоящите електрически Audi, където „радиаторната решетка“ е боядисана в същия цвят като автомобила.

Вертикалната рамка и новият дизайн на фаровете заедно формират бъдещото лице на марката. Четири светлинни елемента от всяка страна повтарят четирите пръстена на логото на марката като нов светлинен подпис. Същото важи и за задните светлини, които вече също имат по четири светлинни елемента. „Този дизайнерски елемент ще определи визуалната идентичност на Audi както през деня, така и през нощта, осигурявайки безпогрешно присъствие на пътя“, пише Audi. Задният изглед без заден прозорец също е почти безпогрешен. Въпреки че Concept C е проектиран като купе, всъщност е роудстър с електрически прибиращ се твърд покрив.

Докато настоящият дизайн на Audi се фокусира върху много линии и ръбове, останалата част от предницата (и целият автомобил) е запазена сравнително семпла, с много прави повърхности. Самото Audi нарича това „атлетичен минимализъм“. „Интериорът се отличава със силни архитектурни повърхности и ясни геометрични форми, които осигуряват пространство и за двамата пътници, като същевременно фино поставят водача в центъра“, пише компанията от Инголщат.

audi-urbansphere-ev-concept-7Страничният изглед вероятно е по-характерен за Concept C, отколкото за всички бъдещи Audi. Въпреки че силната раменна линия не е необичайна за Audi, зоната между вратите и задния мост е уникална в Concept C. Audi заявява, че пропорциите са резултат от „архитектурата на средно разположената батерия“. Това е препратка към донора на технологиите: Porsche разработи тази архитектура за електрическите Boxster и Cayman.

Тъй като батерията е разположена зад седалките, Concept C е чисто двуместен автомобил. Както и при външния дизайн, Audi е възприела минималистичен подход и към интериора: доминират висококачествени материали и естествени вещества, а с намаления си външен вид и подхода „срамежливи технологии“, интериорът почти напомня на първия TT. Това е така, защото Audi отново се фокусира силно върху бутони и превключватели, изработени от анодизиран алуминий, които са проектирани да предложат „отличително Audi щракване“ за тактилно усещане при работа. Преди всичко, сензорният екран, който често доминира в интериорния дизайн, е прибиращ се, тъй като 10,4-инчовият дисплей може да се слее с таблото за изчистен вид.

„Audi Concept C бележи началото на нова философия на дизайна и по този начин определящ момент за четирите пръстена. Той е предварителен преглед на бъдещ производствен модел и ще оформи други модели след това“, казва компанията в доста общо изявление. Главният изпълнителен директор на Audi, Гернот Дьолнер, беше по-конкретен, обяснявайки, че моделът няма да бъде пуснат като TT: „Concept C не е наследник на TT. Това е различен сегмент от TT – той е някъде точно по средата между TT и R8.“

Между другото, все още не е известно къде ще се произвежда предстоящият производствен модел. Въпреки че Audi ще използва платформата на Porsche, вероятно ще произвежда автомобила сам, както е правил и в миналото. Моделите PPE на Porsche и Audi се произвеждат в различни фабрики и също използват собствени електрически двигатели. Все още не е ясно как ще изглежда веригата за доставки на специалната батерия от среден клас: Porsche всъщност искаше да използва клетки на Northvolt и да ги сглобява в батерийни пакети от Valmet Automotive в Кирххард. Northvolt обаче е неплатежоспособна и договорът с Valmet наскоро беше прекратен.