Архив

Най-новото Camaro

Camaro Z/28 – по пистите от 2014 г.1.2014-Chevrolet-CamaroSS-012-medium

На автомобилното изложение в Ню Йорк Chevrolet представи гамата на обновената версия на Camaro, модел 2014 г., включваща завръщането на версията Z/28 – най-емблематичния представител на името Camaro в историята на този модел.
В сравнение с предходния модел, дизайнът на новото издание отразява сериозни промени в оформлението на предната и задна част, довели до значително по-широка и ниска стойка и по-съвременно звучене на стилистиката. Предницата се отличава с по-широк долен и по-тесен горен отвор за въздух, с по-модерна интерпретация на емблематичните “ореоли” на предните ксенонови светлини при пакета RS. В задната част мощното излъчване се допълва от пластичните форми на задния капак, хоризонталното разположение на светлините и дифузора в долната част.
Вътрешното пространство на Camaro Z/28 прави впечатление с характерното матово-метално покритие Octane, със скосения в долната част волан, познат от ZL1 и спортни седалки Recaro с вложки от микрофибърен велур.
Cъздаденият заедно с Corvette Racing и сглобяван с ръчен труд 7.0-литров V8 използва редица нови решения:
• Всмукателни клапани и мотовилки от титанови сплави, изпускателни клапани с натриева сърцевина
• Цилиндрови глави от алуминиева сплав с прецизна CNC-обработка
• Колянов вал и легла на основните лагери от кована стомана
• Разпределителни валове с високи гърбици
• Хидроформовани изпускателни колектори
• Степен на сгъстяване 11.0:1 и горна граница на оборотите от 7000 об/мин
• Мазилна система със сух картер и капацитет 12 л

1967 Chevrolet Camaro Z28

1967 Chevrolet Camaro Z28

Двигателят LS7 е с уникален всмукателен и изпускателен тракт и развива 500 к.с. и 637 Нм макс. въртящ момент.
Camaro Z/28 ще се предлага изключително с механичната предавателна кутия Tremec TR6060. Шестстепенният механизъм се отличава с близки предавателни отношения и основно предаване от 3.91:1. Мощта на двигателя се насочва към задните задвижващи колела с помощта на механичен самоблокиращ диференциал, вместо с традиционния ламелен съединител.
При Camaro Z/28 всички допълнителни мерки за охлаждане, необходими в пистови условия, са част от серийното оборудване. Сред тях са мазилната система със сух картер, която е свързана с вътрешен воден топлообменник за маслото.
Има допълнителен радиатор за охлаждането на маслото в предавателната кутия и диференциала. Camaro Z/28 е един от първите серийни автомобили, използващи утвърдилите се в професионалния спорт амортисьори със spool-клапани. В сравнение с обикновените амортисьори с регулируеми характеристики, които позволяват само две настройки, при новия вид възможностите се разширяват до четири и дават възможност за прецизно регулиране на сгъването и разгъването както при висока, така и при ниска скорост. Допълнителните промени по ходовата част включват по-твърди характеристики на пружините и тампоните на окачването.
Новата гама за моделна година 2014 ще започне да се предлага в представителствата на марката Chevrolet по-късно през 2013 г. Camaro Z/28 ще започне да се появява по състезателните трасета в Съединените щати през пролетта на 2014 г.