Архив

Volkswagen: ID.2 става ID. Polo

Точно преди IAA, VW представи новата си стратегия за именуване на електрически автомобили. Както се очакваше, ще се откаже от комбинацията от префикса ID. и число, тъй като VW възнамерява да се върне към имената на своите „утвърдени бестселъри“. Първият модел, който ще следва този подход, ще бъде производствената версия на концепцията ID.2all, която ще бъде пусната на пазара не като ID.2, а като ID. Polo.

Изображение: Volkswagen

electrive.com, 03.09.2025

Промяната беше загатната от известно време – висшето ръководство на VW, включително главния бранд Томас Шефер, многократно даваше намеци. Въпреки че вече имаше силни volkswagen-id-polo-gti-2025-08-min-1400x933индикации, че първият модел ще бъде ID.2, точният старт остана неясен. Шефер посочи, че емблематичните имена на VW не могат просто да се прилагат към който и да е електрически автомобил. Принципът: ако пише Golf, трябва да доставя Golf.

С предстоящия малък електрически автомобил, Шефер сега изглежда уверен, че условието е изпълнено и добавя имената на добре познати модели с двигател с вътрешно горене към изцяло електрическото семейство ID.

„Имената на нашите модели са здраво закрепени в съзнанието на хората. Те символизират силна марка и въплъщават характеристики като качество, вечен дизайн и технологии за всички“, каза Шефер. „Ето защо преместваме добре познатите си имена в бъдещето. ID. Polo е само началото.“

Префиксът ID., добави Volkswagen, „симулира напреднали технологии и електрическа мобилност.“

Това има няколко последици. Първо, сега изглежда сигурно, че ID.3 може да се превърне в ID. Golf, ID.4 –  в ID. Tiguan, а ID.7 в –  ID. Passat. Второ, това означава, че VW ще има модели с много сходни имена в бъдеще, но които споделят малко освен име и размер – Polo и ID. Polo са построени на различни платформи и дори на различни континенти.

Дните на емблемата GTX, специфична за електрическите автомобили, също са преброени: „Внасяме една от най-силните ни марки, GTI, в света на електрическите автомобили“, каза членът на борда по продажбите Мартин Сандер. „Също така, през 2026 г. ще бъде пуснат в производство моделът ID. GTI Concept като ID. Polo GTI. Той ще предлага изключителна динамика и много удоволствие от шофирането.“

На IAA VW все още няма да покаже производствени версии на двата модела, а само камуфлажни, почти производствени проучвания. За ID. Polo VW използва цветове, вдъхновени от емблематичното специално издание Harlekin Polo от 90-те години на миналия век. И все пак видимите елементи много наподобяват концепцията ID.2all от 2023 г. – VW до голяма степен остана верен на обещанието си, като внесе голяма част от дизайна на концепцията в производство.

Това не е просто моделът от 2023 г. с ново фолио: от страната на пътника вече се вижда портът за зареждане между предното колело и вратата, който VW беше пропуснал при ID.2all.

Има обаче едно предупреждение: VW може да са спазили думата си по отношение на дизайна, но вероятно няма да спази графика си. Беше обявено, че производствената версия на малкия автомобил ще бъде пусната през 2025 г.

На IAA обаче няма да има световна премиера на ID. Polo като производствен модел, а само името и нов концептуален автомобил. VW обещава световна премиера през май 2026 г., като пускането на пазара не е планирано до есента.

VW също не е публикувала нова информация за технологията зад ID. Polo; засега ще трябва да се задоволим с новото име. Концептуалният автомобил от 2023 г. е спецификиран със 166 кВт мощност и пробег до 450 километра според WLTP. Поне VW ясно заяви, че моделът със 166 кВт ще бъде ID. Polo GTI. Германският автомобилен производител все още не е разкрил колко мощен ще бъде ID. Polo. VW потвърди само, че ID. Polo винаги ще бъде модел с четири врати „с два различни размера на батериите и три, а по-късно и четири нива на мощност“ – а базовата цена на модела от начално ниво ще бъде по-малка от 25 000 евро.

Базовият модел вероятно ще има LFP батерия и по-кратък пробег – 450-те километра са възможни само с по-голямата и по-скъпа NMC батерия. VW обаче няма да пести твърде много от оборудването, дори при модела от 25 000 евро: функцията за зареждане с постоянен ток е включена стандартно. И в други отношения се очаква ID. Polo да предлага технологии от по-високите класове, като например най-новата версия на Travel Assist, но вероятно само срещу допълнително заплащане.

Повече технически подробности може да са налични в неделя, когато VW планира да представи проучването ID. Cross Concept, дългоочаквания малък SUV, базиран на ID. Polo, ден преди откриването на IAA. Вече има име за производствения модел: „Производствената версия на този концептуален автомобил – ID. Cross – ще бъде пусната в края на 2026 г. като електрически еквивалент на T-Cross“, заявиха от VW.

Пускането на пазара на електрическите малки автомобили ID. Polo, ID. Cross и по-късно на производствената версия на ID.EVERY1 за 20 000 евро (вероятно ще се казва ID. Up!) бележи ключов етап за VW. Моделите с по-ниски цени ще направят електрическите автомобили достъпни за по-широка клиентска база, което ще доведе до дългоочакван растеж.

„Всички нови модели ясно показват, че Volkswagen реагира още по-отблизо на обратната връзка от клиентите. Това е видно, наред с други неща, от по-високото ниво на качество с меки материали, интелигентната комбинация от цифрови и физически контроли, като бутони и копчета на волана и пилотската кабина, както и от интуитивната концепция за управление“, добави VW.