Архив

BYD планира да строи Dolphin Surf в Унгария през 2025 г.

BYD демонстрира своя европейски ангажимент и напредък на IAA Mobility 2025 в Мюнхен с публичния дебют на единствения частично електрически Seal 6 DM-i Touring, а също така показва Dolphin Surf, който получи петзвезден рейтинг за безопасност от EuroNCAP и е потвърден като първия лек автомобил BYD, произведен в Европа. Китайският автомобилен гигант обяви и нова схема за сертифицирани употребявани автомобили BYD.

byd.com, bydauto.be, 10.09.2025 – 17:00

BYD потвърждава плановете си да започне производството на електрическите си автомобили в Европа тази година. Увеличаването на производството в края на 2025 г. не е ново, както

Шефката на BYD - Стела Ли с IAA Seal 6 2025

Европейският шеф  на BYD – Стела Ли с IAA Seal 6 2025

европейският шеф на BYD Стела Ли вече потвърди миналия декември – въпреки че имаше слухове за забавяне това лято (по-късно отречени). Производството трябва да започне с два стари познати: „Първите два автомобила, които ще произведем, ще бъдат Dolphin и Atto 3“, каза Ли в интервю.

Но на IAA, изпълнителният вицепрезидент на BYD Стела Ли потвърди, че Dolphin Surf ще се произвежда в новия производствен завод на BYD в Унгария – малкият електрически автомобил, продаван в Китай като BYD Seagull. Заводът в Сегед е по график и се очаква да започне производство в края на 2025 г., според BYD. Dolphin Surf „ще води автомобилите BYD, произвеждани в Европа за Европа“, заявиха от компанията.

„Европа е изключително важен пазар за нас, така че е естествено да потвърдим тук, на най-голямото автомобилно изложение в региона за 2025 г., че нашият емблематичен Dolphin Surf ще бъде първият автомобил, който ще произвеждаме в Унгария“, каза Ли в прессъобщение. „Ние сме последователни в ангажимента си към този проект и сме наистина развълнувани да започнем да продаваме автомобили, произведени в Европа.

Рейтингът за безопасност на Euro NCAP е още едно страхотно постижение за DOLPHIN SURF – нашият Световен градски автомобил на годината вече има най-високото одобрение в Европа за безопасност.“ Това е перфектен пример за това как нашият технологично ориентиран подход осигурява значими, осезаеми ползи за клиентите.“

BYD не представи нов електрически автомобил на самото IAA, но донесе plug-in хибрид в Мюнхен под формата на Seal 6 DM-i Touring. BYD първоначално представи частично електрическия автомобил като мостова технология в Европа, но с въвеждането на специални тарифи на ЕС за електрически автомобили, произведени в Китай, компанията значително увеличи вноса си на plug-in хибриди, тъй като PHEV не подлежат на специалните тарифи.

Специалното вносно мито вероятно е изиграло роля и в планирането на модела за унгарския завод: BYD се надява, че Dolphin Surf ще увеличи продажбите, но специалните тарифи имат по-голямо въздействие върху чувствителните към цената малки автомобили.

Комбито Seal 6 DM-i Touring е с дължина 4,84 метра, ширина 1,88 метра и височина 1,51 метра. Моделът се предлага в два варианта на PHEV: във версията Boost, батерията тип „blade“ е с капацитет 10,08 кВтч и максимална системна мощност от 135 киловата. Версиите Comfort Lite и Comfort имат по-висока системна мощност (156 кВт) и по-голяма батерия (19 кВтч), което позволява пробег от малко над 100 километра в чисто електрически режим. Разлика има и в системата за зареждане: по-малката батерия може да се зарежда с максимум 3,3 кВт AC, докато по-голямата може да се зарежда с 6,6 кВт AC или 26 кВт DC. Това означава, че батерията може да се зареди от 30 до 80 процента за 23 минути. Функцията „vehicle-to-charge“ с максимум 3,3 кВт обаче е стандартна и за двете батерии.

Комбинираният пробег с 1,5-литровия бензинов двигател е еднакъв във всички случаи – 1350 километра. С обем на багажника между 500 и 1535 литра, комбито е проектирано и да бъде изключително практично.

По отношение на изцяло електрическите автомобили, Стела Ли потвърди също, че технологията за „светкавично зареждане“ на BYD идва в Европа – мегаватовото зареждане за електрически автомобили, което беше представено в Китай през април. Между 200 и 300 станции са планирани до второто тримесечие на 2026 г. – BYD възнамерява да използва тази специална технология за бързо зареждане предимно за своята премиум марка Denza. Моделите Denza Z9 GT и D9 MPV също са изложени на IAA Open Space на Odeonsplatz и Königsplatz – и ще бъдат използвани там и за „първите европейски демонстрации на 1000 кВт светкавично зареждане“, според BYD.

BYD вече обмисля и нарастващия пазар на употребявани автомобили и въведе програма „BYD Certified Pre-Owned“. Употребяваните автомобили, предлагани на пазара с този етикет, трябва да преминат през 179-точкова проверка и да имат „гарантирано състояние на батерията от поне 90 точки“, според производителя. Освен това има „всеобхватни услуги като гаранция, помощ при повреда и услуги за данни“.