Архив

Italdesign представя електрически SUV „холограма“

Дизайнерското студио Italdesign разработи виртуална концепция за електрически SUV, EVX, базирана на платформата MEB+ на VW Group. Тя беше представена миналата седмица на IAA Summit в Мюнхен в „холографска“ форма.

Съобщение за пресата чрез italdesign.it, 15.09.2025 – 16:30

Тъй като на този етап това е само дигитална концепция, няма информация дали този EVX някога ще достигне до производство. Целта е обаче да се проучи гъвкавостта на дизайна на италелектрическата платформа MEB+ и да се проучи доколко платформата може да бъде разширена отвъд съществуващите производствени модели по отношение на стила на каросерията и пропорциите.

И със сигурност разширява платформата. Концепцията на Italdesign илюстрира тривратно купе 2 + 2 с дължина 4,23 м, ширина 1,82 м и височина 1,49 м с междуосие 2,6 м. Текущите производствени модели, използващи платформата MEB+, включват ID. Polo, Cupra Raval, ID. Cross и Skoda Epiq – всички считани за „малки автомобили“.

Първият от тази група, който достигна почти серийно производство, Raval, е само малко по-малък от концепцията EVX, с размери 4,05 м x 1,78 м x 1,52 м. Концепцията EVX се различава по по-дългата си дължина и по-спортния си силует от другите малки автомобили MEB+, дизайна на купе и гореспоменатото разположение на седалките 2+ 2.

италдизайВъпреки че концепцията на Italdesign не е предназначена за производство, дизайнерската агенция е изготвила предварителна работа по осъществимост, потвърждаваща, че пропорциите могат да бъдат пренесени в производствени автомобили. Това би било в съответствие с по-широките планове на VW за внедряване на платформата MEB+.

Обновената платформа би трябвало да поддържа значително по-дълги пробеги с до 700 км в някои конфигурации, като VW също така се стреми към по-бърза мощност на зареждане от 175-200 кВт. (MEB моделът с най-висок WLTP пробег до момента е ID. Aero, който достига 620 километра.)

Тъй като немският автомобилен производител планира да пусне десет нови MEB модела до 2026 г. и в крайна сметка да произведе до 10 милиона електрически превозни средства, използващи моделите MEB и MEB+, подобни концепции биха могли да окажат значително влияние върху дългосрочното внедряване на платформата.

Авторът на сайта  е започнал да подготвя книга за автомобилния дизайн.

Там ще може да прочетете, един ден, като излезе, повече. за Italdesign…