Shell разработва термофлуид за електрически превозни средства, позволяващ зареждане за под 10 минути
Shell демонстрира високоефективен термофлуид за електрически превозни средства, който позволява на батерии с капацитет 34 кВтч да се зареждат от 10% до 80% за по-малко от десет минути. Електрически непроводимият флуид подобрява топлопреноса, намалява термичното напрежение и повишава безопасността на батериите.
shell.com
Според Shell Lubricants, разработката подкрепя по-широкото приемане на електрически превозни средства с батерии, като позволява по-високи токове на зареждане на клетките, без да се прави компромис с мощността.
В сътрудничество с британската фирма за автомобилни иновации RML Group, Shell Lubricants създаде батериен пакет с капацитет 34 кВтч, използвайки своя термофлуид EV-Plus с патентована технология Gas-to-Liquid (GTL). Системата може да зарежда от 10% до 80% за по-малко от десет минути. Охлаждането чрез потапяне позволява компактни и леки конструкции на батерии, способни да осигурят до пет пъти по-голям пробег на минута зареждане от типичните електрически превозни средства, използващи настоящите зарядни мрежи.
Термофлуидите Shell EV-Plus са електрически непроводими и запълват всички междинни пространства в батерията, като максимизират директния контакт с всяка клетка. Това осигурява прецизен контрол на температурата по време на бързо зареждане и осигурява подобрена защита срещу неблагоприятни термични събития. Течностите също така намаляват броя и масата на компонентите, необходими за конвенционалните системи за охлаждане на батериите, което позволява по-елегантни и рентабилни дизайни на пакетите.
„Докато отбелязваме Световния ден на електрическите превозни средства, ние сме развълнувани да демонстрираме, че термофлуидите Shell EV-Plus могат да помогнат за значително подобряване на термичните характеристики на батерията, проправяйки пътя към по-висока ефективност на зареждане, подобрена безопасност, удобство и рентабилност – в подкрепа на широкото приемане на електрическите превозни средства, изисквани от законодателни инициативи по целия свят“, каза Джейсън Уонг, глобален изпълнителен вицепрезидент на Shell Lubricants.
Робърт Мейнваринг, водещ инженер на Shell по проекта, добави: „Потребителите търсят по-добра енергийна ефективност, по-дълъг пробег и по-бързо зареждане. Нашата амбиция в рамките на този проект беше да покажем как термофлуидите Shell EV-Plus могат да подпомогнат значително намаляване на времето за зареждане, без да се прави компромис с целостта и живота на клетките. Чрез приемането на усъвършенствани решения за управление на температурата, ние вярваме, че това ще отвори вратата към ново поколение по-устойчиви, ефикасни и рентабилни решения за електрически превозни средства с батерии.“