Архив

Stellantis намира приложение на батерии за втора употреба в мобилно медицинско устройство

Stellantis представи друга инициатива за повторно използване на своите високоволтови батерии: използваните модули се преопаковат в нови устройства и се използват в Avathor One, ново мобилно медицинско устройство, предназначено за хора в инвалидни колички или с ограничена подвижност.

Изображение: Avathor

stellantis.com, avathor.it, 18.09.2025 – 11:30

Stellantis разкри, че разширява усилията си за развитие на дейността си в областта на повторното използване на високоволтови батерии. Компанията вече е започнала демонтирането на

Avathor One Italdesign

Avathor One Italdesign

оригиналните 15 кВтч модули от Intent, системен интегратор, базиран в Торино, и преопаковането им в нови устройства чрез своя клон SUSTAINera, посветен на усилията за кръгова икономика.

Едно от най-новите приложения на новите батерии за втора употреба е Avathar One, електрическо превозно средство за хора в инвалидни колички или с ограничена подвижност. Това е вид превозно средство за мобилност, което има място за превозване на инвалидна количка вътре. То работи или с батерия с малък пробег от 1,4 кВтч, или с вариант с дълъг пробег от 2,8 кВтч. И двата варианта разполагат с интегрирана система за управление на батерията.

Avathor-One-Italdesign-2Проектирано е през 2010 г. от Italdesign Giugiaro като концепцията WheeM-i и сега е адаптирано в серийно превозно средство, след като през май 2023 г. между Avathor и Italdesign беше подписано съпътстващо споразумение. Вече е налично на пазара, но все още се приемат предварителни поръчки. Stellantis пише още, че „AVATHOR ONE ще бъде представен на предстоящото изложение Salone Auto Torino, като част от експозицията на Italdesign“.

Освен Avathor, Stellantis работи с няколко доставчици на енергия и интегратори на батерии, за да осигури батерии втора употреба и да разработи решения за съхранение на енергия. Един пример за това е проектът Pioneer на летище Рим Фиумичино, който беше обявен в началото на юни.

Стационарната система за съхранение с капацитет 10 МВтч използва общо 762 батерийни модула от автомобили Mercedes-Benz, Nissan и Stellantis и работи в тандем с фотоволтаична система с мощност 31 ГВтч.