Китайските производители на автомобили разширяват присъствието си в Европа
(24 септември): Китайските производители на автомобили се разширяват в Европа, залагайки на конкурентните си цени и съвременни технологии, за да пробият на пазар, традиционно доминиран от европейски и американски марки, на фона на глобалното пренасочване към електрически превозни средства.
Reuters
Това разширяване разпали търговското напрежение между Брюксел и Пекин, включително спор относно тарифите на ЕС върху произведените в Китай електрически превозни средства, наложени за защита на европейските производители.
Следните китайски производители на автомобили разшириха присъствието си в Европа.
BYD
BYD засилва присъствието си в Европа, като изгражда фабрика за електрически автомобили в Южна Унгария, която трябва да започне производство до края на 2025 г. Отделно съоръжение в Турция трябва да започне производство през 2026 г.
BYD, която продава автомобили в по-голямата част от Европа, планира да може да произвежда всички свои електрически превозни средства (EV) за континента локално до 2028 г., каза изпълнителният вицепрезидент Стела Ли пред Reuters на автомобилното изложение IAA Mobility в Мюнхен.
Chery Automobile
Производителят на спортни и многофункционални автомобили Jetour на Chery навлиза на европейския пазар, като стартира продажбите на три SUV-та с двигател с вътрешно горене в Полша през ноември.
По-рано тази година групата стартира продажбите на своята марка Chery във Великобритания и пусна марките Omoda и Jaecoo на половин дузина европейски пазари, включително Испания, Италия и Полша.
Chongqing Changan Automobile
Changan стартира дейност в Европа през март и заяви, че планира да започне продажби на автомобили на 10 пазара на континента тази година.
Компанията планира да построи европейски завод, за да подпомогне бъдещите продажби на континента, и обмисля възможни места за завода, каза изпълнителен директор пред Ройтерс на 2 юли.
Geely Automobile
Geely стартира едноименната си марка във Великобритания в началото на четвъртото тримесечие на 2025 г. с продажбата на електрическия си SUV EX5.
Групата вече е установена в Европа чрез автомобилните производители Lotus, Volvo Cars и Polestar, в които е мажоритарен акционер.
Две от другите китайски марки на Geely, Zeekr и Lynk & Co, вече оперират на няколко европейски пазари.
Nio
Nio заяви по-рано тази година, че ще пусне електромобил от своята марка Firefly в Европа през третото тримесечие на 2025 г.
Напредъкът на компанията в Европа е по-бавен от очакваното поради проблеми с мрежата за продажби и сервизно обслужване, заяви главният изпълнителен директор Уилям Ли през април.
SAIC Motor Corp
SAIC Motor е продала 176 415 бройки в Европа между януари и юли, показват данни на ACEA, което представлява 2,1% от регистрациите на автомобили в ЕС, ЕАСТ и Обединеното кралство за този период.
Продажбите на компанията идват главно от марката MG Motor, както и от Maxus.
XPENG
Доставчикът на авточасти Magna заяви през септември, че е бил избран от XPENG да сглобява два от моделите му в Грац, Австрия, за европейския пазар, започвайки през третото тримесечие на 2025 г.
Групата също така заяви през юни, че разглежда още аспекти на съществуващото си сътрудничество с Volkswagen, като съвместни доставки, зареждане и различни модели автомобили. В момента разработва усъвършенствани чипове за автомобили VW.
Автомобилният производител стартира продажби на редица европейски пазари, включително във Великобритания, през януари.
Zhejiang Leapmotor Technology
Leapmotor представи нов модел хечбек на автомобилното изложение в Мюнхен през септември, добавяйки още един продукт към гамата на китайския производител на електромобили в Европа.
Компанията, частично собственост на Stellantis, сформира съвместно предприятие, 51% контролирано от Stellantis, което дава на европейската автомобилна група ексклузивни права за износ, продажба и производство на електромобили Leapmotor извън Голям Китай.