Архив

Peugeot 2008

Тест-изпитател: Краси Димитров, член на екипаOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Тест маршрут: София-Плевен-Ловеч-София, около 380 км

 

Някои данни:

Дизелов комънрейлов двигател 95 к.с.

Макс. скорост според производителя 181 км в час

Ср. разход на гориво според производителя 3,7 л на магистрала

В София приехме автомобила от официалния вносител София Франс Ауто на „Ботевградско шосе“ един петък след обед. Малкият кросоувър грабва с формите си още от пръв поглед. Решетката отпред е малко агресивна, агресивна форма имат и предните светлини. Страничният силует на задната част е оригинален, с оригинална форма и на задните светлини. Едната двойка от предните фарове се завърта по посока на завиването, заедно с навъртането на малкия спортен волан. Отзад под бронята, има допълнителна двойка червени светлини.

IMG_0541Забелязахме, че от дистанционното за отключването могат да се палят дистанционно фаровете, което е ценно по тъмно време. Вратите се отварят широко и има достатъчно място за краката на пътуващи дори ако са по-високи, както отпред, така и отзад. Отзад багажното отделение е пространно, прагът е нисък и улеснява товаренето, а вратата се вдига високо. Седалките са дълбоки, удобни, със странична упора, регулиращи се не само по наклон, но и по височина, стандартно с подглавници и отпред, и отзад.

Воланът е мултифункционален с командване вляво на функциите на електрониката на дисплея над централната конзола на арматурата и вдясно на аудиоуредбата. Може да се включи и флашка с музика или да се разглеждат снимки на дисплея. Лостчетата вляво и вдясно от волана са с всичко необходимо, както при др. автомобили. Над централната конзола на арматурното табло има пространен дисплей с различни настройки – като се почне от радиото и станции с названията и вълните им, мине се през бордния компютър, който показва още колко километра могат да се изминат с наличното гориво в резервоара, средният моментен разход на гориво и др, и се стигне дори до блутута.

Двигателят пали бързо и безотказно. Работи тихо и равномерно. Още със завъртането на ключа светват приборите и сигнал предупреждава, ако на предните места не е поставен колана.

Воланът е малък и удобен. Приборите при завъртане на ключа светват в приятен блед цвят, светва и синя приятна окановка на уредите. Вдясно над конзолата е екрана на бордния компютър.

Воланът е малък и удобен, мултифункционален. Приборите при завъртане на ключа светват в приятен блед цвят, светва и синя приятна окантовка на уредите. Вдясно над конзолата е екрана на бордния компютър.

Не липсват системи като старт-стоп, която гаси двигателя при изключване от скорост и го пали при натискане на съединителя, и круиз-контрол, с който може да се зададе желаната постоянна скорост и тя да се поддържа автоматично без натискане от водача на газта. На несвикналия с тази система, се струва малко странно как двигателя изгасва, когато изключиш от скорост и си мисли, че има повреда. Затова на копчетата вляво от волана долу, има и копче за изключване.

Не само можете да нагласите волана удобно, но дори и предните седалки по височина. Всички странични прозорци са с електрическо задвижване.

Автомобилът е компактен и с малки размери, лесно маневрира, волана лесно се върти и е с прогресивно действие спрямо скоростта, колата лесно се намества в трафика и си намира място при паркиране.

Особено ценен при паркиране е парктроникът, който изобразява на дисплея силуета на кросоувъра от птичи поглед и със зелени светлини отстоянието до близки обекти, предупреждаващо и със зумер, като зеленото преминава в червено, когато приближаването при паркиране стане особено опасно.

Централният дисплей с множество функции има тъч-управление.

Централният дисплей с множество функции има тъч-управление.

Разходът на гориво ни се видя нисък, като на моменти падаше и под 3 литра, а на магистрала производителят беше прав, че е около 3,7-4 и рядко надхвърля 4-5. Не сме пробвали колата на максимална скорост, но при задаване на 140 км с круиз-контрола се поддържа нормално скоростта. Вдигнахме около 160.

Лостът на скоростите не е с дълъг ход и има пет предавки и една задна. Спирачката е чувствителна, има и анти-блокираща система, също – електронна стабилизационна програма. На средната конзола на пода има кръгъл превключвател, с който може да се настрои режим на съответен терен – сняг, пясък, офф-роуд и т.н., включване и на

Копчетата на централната конзола, над скоростния лост. Вляво и вдясно цифрите показвата зададената температура на двузоновия климатик.

Копчетата на централната конзола, над скоростния лост. Вляво и вдясно цифрите показват зададената температура на двузоновия климатик.

четирите колела, каквито има при моделите на другите предишни кросоувъри на марката.  Кросоувърът има и включваща се блокировка на

Кросоувърът има оригинален профил на задната част.

Кросоувърът има оригинален профил на задната част.

диферециала, опитахме я на макадам при спускане по наклон, като колата сама задържа и ни се видя много полезно. Клирънсът е достатъчен за преодоляване на малки препятствия, пробвахме го калдъръмите на стръмния път към Ловешката крепост. Дори и на камънак возията е типично френска пежовска.

Новият кросоувър на марката притежава доста глезотии и екстри и макар да не е от класа на твърдо тежко проходимите джипове, е ценен за тези, които искат да съчетаят бързо движение по магистрала, с проходимост по малко по-сложни терени и икономичност – особено за дизеловите комънрейлови варианти, без особени претенции.

Кросоувъра тествахме три дни общо и останахме приятно изненадани и удовлетворени, от това, което е предложила френската марка.