Ревю на Citroën C5 Aircross и e-C5 Aircross
Citroën полага големи усилия, за да направи новия си SUV флагман, а не просто голям C3 Aircross.
От дълго време Citroën се бори с намирането на идентичност за по-големите си модели. Всъщност, този SUV C5 Aircross от второ поколение, новият флагман на френската марка, е много различно предложение от оригинала от 2017 г.
autocar.co.uk/car-review
По-голям, по-просторен и по-плосък отвътре, той е често и обстойно тестван на всеки етап от своето развитие, за да се гарантира, че това е, което пазарът иска през 2025 г. – голям Citroën, а не увеличен Citroën C3 Aircross – репутацията, която предшественикът му не успя да разклати дори след фейслифт в средата на живота, който се опита да обърне това.
Новият C5 Aircross е брат на платформата STLA Medium на Peugeot 3008 и Vauxhall Grandland и се предлага с хибридно, plug-in хибридно и електрическо задвижване.
Независимо коя версия на C5 Aircross изберете, външният вид е идентичен, с изключение на емблемите и наличието на ауспух. Единствените избори, които трябва да направите, са източникът на захранване и нивото на оборудване.
C5 Aircross беше представен предварително от концептуален автомобил със същото име миналата година. Това не беше най-амбициозната концепция, по-скоро едва завоалиран преглед на бъдещия производствен модел.
Той е оптимизиран около аеродинамичната ефективност, за да се подобри икономичността на хибридните модели и пробегът на електромобила.
Citroën твърди, че фокусът върху аеродинамичната ефективност в каросерията е позволил подобрение на пробега с 18 мили в сравнение с теоретичния електрически еквивалент на предишния C5 Aircross.
За разлика от предишния C5 Aircross, който преди фейслифта изглеждаше като увеличен C3 Aircross, новият модел получава своя собствена идентичност в рамките на моделната гама на Citroën.
Фаровете тип „кубче лед“ са едни от по-интересните дизайнерски характеристики, за разлика от обичайните LED светлинни ленти, доминиращи в много от настоящите SUV модели, но това е всичко отвън.
„По-голям“ на практика означава, че C5 Aircross е със 150 мм по-дълъг от преди – 4652 мм, като пътниците отзад се възползват от повече място за краката благодарение на междуосието, което е с 60 мм по-дълго от преди, и багажното пространство, увеличено до 651 литра при всички двигатели.
Самата форма на багажника е по-тясна благодарение на някои странични вдлъбнатини, но с напълно сгънати задни седалки има почти 2000 литра място за съхранение отзад.
Размерът го насочва към по-големия край на семейните кросоувъри от C-сегмента, а конкуренцията тук е голяма, включително Ford Kuga, Hyundai Tucson и Volkswagen Tiguan.