Акциите на автомобилните компании в Детройт скочиха след съобщение за облекчаване на тарифите за американски автомобили
Акциите на автомобилните производители в Детройт скочиха на 3 октомври следобед след съобщение, че президентът Доналд Тръмп обмисля „значително облекчаване на тарифите“ за производството на автомобили в САЩ.
Акциите на General Motors, Ford Motor и компанията майка на Chrysler Stellantis се повишиха от търговско ниво или надолу до затваряне с ръст между 1% и 4% след съобщението на Reuters.
cnbc.com
ДЕТРОЙТ — Акциите на автомобилните производители в Детройт затвориха с ръст на 3 октомври след следобедно съобщение, че президентът Доналд Тръмп обмисля „значително облекчаване на тарифите“ за производството на автомобили в САЩ.
Акциите на General Motors, Ford Motor и компанията майка на Chrysler Stellantis се повишиха от търговско ниво или надолу до затваряне с ръст между 1% и 4% след съобщението на Reuters.
Информационната организация, позовавайки се на републиканския сенатор Бърни Морено от Охайо, както и на представители на автомобилния сектор, заяви, че потенциалната промяна може „ефективно да елиминира голяма част от разходите, които плащат големите автомобилни компании“.
„Сигналът към автомобилните компании по света е: вижте, имате окончателно сглобяване в САЩ: ще ви възнаградим“, каза Морено пред Reuters по време на интервю. „За Ford, за Toyota, за Honda, за Tesla, за GM, това са, почти по ред, петте най-големи производители на автомобили с местно съдържание – те ще бъдат имунизирани срещу тарифи.“
Reuters съобщи, че промените могат да включват удължаване на тарифното компенсиране от 3,75% за пет години, както и добавяне на производството на двигатели в САЩ към облекчението.
Акциите на Ford, която сглобява най-много автомобили в САЩ, затвориха на 3 октомври на нов 52-седмичен връх от 12,67 долара, което е ръст от 3,7%. Акциите на Stellantis, листнати в САЩ, затвориха с ръст от 3,2% до 10,73 долара за акция, докато GM затвориха на 60,13 долара, което е ръст от 1,3%.
Акциите на Tesla не се промениха почти след новината, затвориха със спад от 1,4% до 429,83 долара за акция, за разлика от листнатите в САЩ акции на други автомобилни производители със значителни операции в САЩ, като Honda Motor и Toyota Motor,
Митата на Тръмп от 25% върху вносни превозни средства и части са основен проблем за автомобилната индустрия, струвайки на компаниите милиарди долари по-високи разходи.
Ford по-рано заяви, че очаква 3 милиарда долара разходи, свързани с митата в САЩ, тази година, 1 милиард долара от които смята, че може да смекчи. GM заяви, че очаква до 5 милиарда долара брутни разходи, свързани с митата, тази година, добавяйки, че потенциално би могла да избегне поне 30% от тези разходи тази година.
Автомобилните производители лобират пред администрацията на Тръмп за облекчения, особено за произведените в САЩ автомобили, както и за тези, внесени от Канада и Мексико.