Най-емблематичните автомобили, притежавани от легендарни филмови звезди (от Стив Маккуин до Пол Уокър)
Защо обичаме звездите и техните автомобили
Знаете ли как някои хора колекционират марки или монети?
Е, за много филмови звезди тяхната мания са колите.
И не просто каквито и да е коли. Говорим за вида автомобили, които ви карат да спрете на място, тези, които могат да бъдат забелязани от миля разстояние заради формата, звука или просто
присъствието им. Има нещо специално в това да гледате колите, свързани с легендарни актьори.
Те не бяха просто превозни средства. Те станаха част от тяхната идентичност.
Източник: Мрежата
Колите често казват нещо за своите собственици.
Ако шофирате малка градска кола, може би търсите практичност и евтино гориво. Ако се движите в лъскав кабриолет, вероятно искате да направите впечатление. За филмовите звезди, които имат различни от нашите възможности, това твърдение се умножава по сто.
Те имат пари, влияние и достъп до автомобили, за които повечето от нас само мечтаят. И когато холивудска легенда избере кола, това не остава просто личен избор.
Феновете ги забелязват. Журналистите пишат за това. Не след дълго самата кола става също толкова известна, колкото и актьорът…
Това е, което прави тази тема толкова забавна. Не разглеждаме просто парчета метал с двигатели. Разглеждаме търкалящи се парчета история. Автомобили, които ни разказват за стил, за отношение, за моменти във времето.
И честно казано, това е нещо, за което бихте могли да си поговорите с халба бира в местното заведение.
И така, нека да разгледаме някои от най-емблематичните автомобили, собственост на филмови звезди – от Стив Маккуин, който на практика е живял зад волана, до Пол Уокър, който е направил колите голяма част от живота си както на екрана, така и извън него.
Стив Маккуин и Ford Mustang GT 390
Ако трябва да назовете само една звезда, която е определила готиното зад волана, това е Стив Маккуин. Човекът не е бил наричан „Кралят на готиното“ просто ей така. И макар че е имал много коли през живота си, има една, която завинаги ще бъде свързана с него: Ford Mustang GT 390 Fastback от 1968 г. от филма *Bullitt*. Дори и никога да не сте гледали филма, вероятно сте виждали тази сцена на преследване – Маккуин се носи по улиците на Сан Франциско с ревещия и плъзгащ се Mustang, преследвайки Dodge Charger. Това е чиста кино магия.
Но ето какво е важното – Маккуин не просто е карал този Mustang на екрана. Той се е опитал да го купи след снимките, защото много го е обичал. И години по-късно, когато се появи отново, колата се е продала за милиони.
Това ви казва всичко. Хората не са купували просто Mustang; те са купували част от самия Маккуин. Той е имал този усет да съчетава любовта си към колите и мотоциклетите във филмите си. Това е карало всичко да се усеща по-реално, по-сурово. Можеше да се каже, че не просто е играл. Той наистина е живял този живот.
В Манчестър ще видите много коли Ford, но си представете да спрете на някъде в Mustang като този на Маккуин. Главите биха се обърнали мигновено. Самата кола не е луксозна – тя е мускулеста, сурова, има това ръмжене – но точно това я прави емблематична. Беше оголена и мощна, точно като екранния образ на Маккуин. И честно казано, тази връзка между колата и героя е това, което прави някои автомобили незабравими. Не се сещате само за Mustang – сещате се за Стив Маккуин, който лети над онези хълмове в Сан Франциско.
Джеймс Дийн и Porsche 550 Spyder
Сега, ако Mustang-ът на Маккуин е бил изцяло за готини и здрави вибрации, Porsche 550 Spyder на Джеймс Дийн е бил пълната противоположност – той е бил елегантен, нисък и опасен. Дийн го е нарекъл „Малкото копеле“ и за съжаление, това е колата, която е отнела живота му само на 24 години.
Въпреки че кариерата му е била кратка, образът му с това Porsche се е запечатал. Колата се е превърнала в символ не само на скоростта и стила, но и на рисковете, които са съпътствали бързия живот.
Какво е направило Porsche 550 Spyder толкова специален? Ами, той е бил мъничък в сравнение с повечето спортни автомобили от своето време. Супер лек, със средно разположен двигател, което го е карало да се управлява като мечта. По криволичещи пътища е поглъщал завои.
Дийн също беше истински ентусиаст. Не беше от онези актьори, които си купуват лъскави коли само за да се покажат. Той наистина обичаше да шофира и беше добър в това. Дори редовно се състезаваше. Това правеше връзката му с Porsche да изглежда по-автентична.
Трагичната страна на нещата, разбира се, е това, което затвърди мястото на колата в историята. След катастрофата му през 1955 г., Spyder става печално известен. Някои хора дори казват, че е бил прокълнат, защото части от останките са продължавали да причиняват инциденти дълго след смъртта на Дийн. Независимо дали вярвате в това или не, е трудно да не гледате снимки на Дийн, облегнат на това Porsche, и да не се чувствате сякаш се взирате в момент, замръзнал във времето.
Представете си да видите нещо подобно, паркирано на централно място днес. Би изглеждало като космически кораб в сравнение с повечето коли на пътя. Но това е проблемът с иконите – те не остаряват по един и същи начин. Porsche-то на Дийн не е било просто кола. То е било част от неговата идентичност, а сега е част от неговата легенда.
Пол Нюман и Datsun 510
Ето къде нещата стават интересни. Може би очаквате актьор като Пол Нюман да е изцяло фен на Ferrari Ферарита или Aston Martine, но никоя от колите, с които е най-свързан, не е скромният Datsun 510. Не звучи бляскаво, нали?
Но Нюман беше различен. Той не гонеше статус с колите си. Той гонеше скорост.
Нюман се занимаваше сериозно със състезания. Не само като хоби, но и като страст, която запази дори когато беше на 70 години. И Datsun 510 беше една от първите коли, които му помогнаха да си направи име на пистата. Беше малка, квадратна и изглеждаше доста невзрачна, паркирана на светофара. Но на състезателна писта беше пъргава и бърза. Нюман показа, че не е просто филмова звезда, която си мечтае за състезание – той наистина можеше да се състезава. И да печели.
Това го направи различен. Много известни личности купуват спортни коли, но не много от тях се връзват в състезателен колан и наистина се състезават. Нюман го направи. И този Datsun стана символ на втория му живот като състезател. Хората го уважаваха не само заради актьорската му игра, но и заради отдадеността му на моторните спортове.
Все едно виждаш някой публично, който не кара лъскаво BMW, а вместо това има малък хечбек, който изглежда скромен. После разбираш, че е тунингован и печели състезания на през уикенда. Именно тази скрита страна на Нюман прави Datsun 510 легендарен.
Пол Уокър и Nissan Skyline GT-R
Сега нека преминем към един различен вид звезда. Пол Уокър не беше известен само с участието си в *Бързи и яростни* – той беше истински автомобилен фанатик в реалния живот. И от всички автомобили, свързани с него, Nissan Skyline GT-R се откроява. Ако някога сте гледали „2 Бързи и яростни“, ще си спомните онзи сребристо-син Skyline, който се носеше по улиците. Но ето го и интересния момент: Уокър не просто караше Skyline на екрана. Той ги притежаваше. Той ги обичаше.
Skyline GT-R, особено версията R34, е една от онези коли, които карат феновете на автомобили да се побъркват. Тя има почти митичен статус. Двигател с два турбокомпресора, задвижване на всички колела, огромен потенциал за тунинг. Това е вид кола, която се усеща жива, когато си зад волана. Уокър разбираше това. Той не беше в това само за показност. Знаеше как да се справя с мощни автомобили и искрено се интересуваше от културата около тях.
След смъртта му връзката между Уокър и Skyline стана още по-силна. Феновете виждали тази кола и веднага се сещат за него. И това не е само в Америка – на всяко автомобилно събитие около Манчестър или Стокпорт вероятно ще видите поне един Skyline, чийто собственик гордо казва: „Пол Уокър е карал един от тях.“ Това е нещо, свързано с общността.
GT-R е различен от Mustang-а на Маккуин или Porsche-а на Дийн, защото говори повече за съвременната автомобилна култура. Става дума за тунинг, за нощни шофирания, за напредък в технологиите. И за Уокър не ставаше въпрос само за роля на екрана. Той я преживяваше. Ето защо неговият Skyline не е просто филмова кола – той е истинска част от неговата история.
Защо тези коли все още имат значение
И така, защо все още говорим за тези коли години по-късно? Просто е – те са свързани с хора, на които се възхищаваме. Колите не са просто метал и колела. Те носят истории. Те ни напомнят за моменти. Карат ни да чувстваме нещо.
Mustang на Стив Маккуин? Става дума за хладнокръвие и твърдост. Porsche на Джеймс Дийн? Става дума за бърз живот и яркост. Datsun на Пол Нюман? Става дума за скрити страсти и доказване на себе си. Skyline на Пол Уокър? Става дума за общност, скорост и съвременни легенди.
Разбира се, повечето от нас не купуват Mustangs за милиони паунда или редки Porsche. Но чувството е същото. Колата, която купувате – независимо дали е BMW за ежедневно пътуване по M60 или употребяван Ford Fiesta за пътувания – става част от вашата история. Ето защо ние се грижим толкова много за това, което правим. Защото колите не са просто за придвижване от точка А до точка Б. Те са за това кой сте, какво цените и понякога за какво мечтаете.
И честно казано, ако търсите своя собствена автомобилна история – нещо, което ви кара да се чувствате като звезда всеки път, когато го шофирате – има много възможности в доста шоуруми, разбира се – за онези, коит имат финансови възможности да си ги купят….Естествено ние не сме от тях…