Архив

Renault 5 Turbo 3E прави публичен дебют на историческото рали Tour de Corse

Електрическата „мини-суперкола“ с мощност 555 к.с. почита 40-годишнината от победата на Жан Раньоти в ралито през 1985 г.

Изцяло електрическият 5 Turbo 3E на Renault – модерен рестарт на емблематичния му хот хеч от 80-те години – направи първите си публични пробегове на историческото рали Tour de Corse в renault-r5-turbo-3e-001_ig_w1500_h843Корсика. Появата съвпада с 40-годишнината от победата на Жан Раньоти в Tour de Corse през 1985 г. с Maxi 5 Turbo.

renault-r5-turbo-3e-005_ig_w600_h337Два прототипа на 5 Turbo 3E изпълниха демонстрационни пробегове и дрифтове в Калви, Корсика, и по класическите етапи Notre Dame de la Serra и Montegrosso. Управляван от рали пилота Жулиен Соние, електрическата „мини-суперкола“ впечатли зрителите със своята пъргавина и мощност. „Шофирането на този Renault 5 Turbo 3E е невероятно преживяване! Той наистина има всичко, което очаквате от супер спортен автомобил – истински рали звяр“, каза Соние.

Разработен от инженерите на Alpine, 5 Turbo 3E съчетава ретро стилови елементи с модерна производителност. Използва 800-волтова архитектура, батерия от 70 кВтч и два двигателя, разположени в задните колела, произвеждащи 555 к.с.  и с  lb-ft въртящ момент.

Renault казва, че колата ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 3,5 секунди и предлага пробег от над 400 км по цикъла WLTP. Зареждането от 15% до 80% отнема около 15 минути чрез DC зарядно устройство с мощност 330 кВт.

Построен върху лека алуминиева платформа с надстройка от въглеродни влакна, автомобилът тежи малко под около 1470 кг. „Той със сигурност заслужава етикета „мини суперкола““, каза Филип Варе, директор „Иновации, концепции и проекти“ в Alpine.

Ограничен до 1980 бройки – намигване към годината на пускане на оригиналния Turbo.