Архив

Tesla предлага по-евтини версии на 2 електрически превозни средства в опит да си върне пазарния дял през трудната година

Tesla пусна по-евтини версии на своите Model Y и Model 3, за да увеличи продажбите, но инвеститорите реагираха негативно, което доведе до спад на акциите с 4,5%.

eu.detroitnews.com/story/business/autos

Цитират AP (Associated Press)

Ню Йорк: Tesla пусна нови, по-евтини версии на два от своите модели електрически автомобили с надеждата, че предложенията ще помогнат за съживяване на намаляващите продажби, но imagesинвеститорите все пак се отказаха от акциите ѝ.

Новият Model Y, струващ малко под 40 000 долара с опростен интериор, идва в брутална година за Tesla, тъй като компанията се опитва да привлече повече клиенти въпреки остаряващата си гама, силната конкуренция от чуждестранни производители на електромобили и бойкотите срещу Илон Мъск, насочени към компанията.

Реакцията на фондовия пазар след новината предполага, че не се очаква новите модели да помогнат много.

„Инвеститорите търсеха нещо наистина различно, а не итерация на стар продукт“, каза анализаторът на Edmunds Иван Друри, говорейки, докато акциите на Tesla спаднаха рязко в последните минути на търговията. „Не мога да си представя, че това ще върне нивата до желаните от тях.“

Tesla също така обяви по-евтина версия на своя Model 3 за под 37 000 долара. За жителите на Ню Йорк, които се възползват от държавна отстъпка, цената беше под 35 000 долара.

Tesla от години говори за по-евтин автомобил, който да привлече по-разходоосъзнатите потребители, въпреки че двата нови „стандартни“ модела са на цена доста над обещаната цена от 25 000 долара. Това се случва, тъй като се очаква клиентите да се въздържат от покупки през следващите няколко месеца поради неотдавнашното изтичане на федерален данъчен кредит от 7 500 долара за електрически превозни средства.

Акциите на Tesla паднаха с 4,5% до 443,09 долара, след като затвориха предния ден с ръст от над 5% в очакване на обявяването на новия модел.

В сравнение с предишните модели, новият Model Y се предлага с по-къс пробег от 321 мили, по-малко аудио високоговорители и интериор от плат, а не от микровелур. Моделът също така няма панорамен стъклен покрив и сензорен екран на втория ред.

Този модел е изправен пред сериозна конкуренция в диапазона от 40 000 долара за електрически превозни средства от автомобили, включително Mustang Mach-E на Ford, Equinox EV на Chevrolet и Ioniq 5 на Hyundai.

Новият Model 3 също така е намалил пробега, амбиентното осветление и други функции