Stellantis отчита 11,5% ръст в продажбите на леки автомобили през септември 2025 г. в ЕС30 и затвърждава лидерството си при хибридите
- Stellantis отчита 11,5% ръст в продажбите на леки автомобили в региона ЕС30 през септември спрямо същия месец на 2024 г. и увеличава пазарния си дял с +0,1 процентни пункта, благодарение основно на марките Citroën (+0,3 п.п.), FIAT (+0,1 п.п.) и Opel (+0,1 п.п.).
- През третото тримесечие на 2025 г. продажбите на леки автомобили нарастват с +4,4% на годишна база, достигайки общо 422 хил. единици.
- Един от ключовите фактори за силното представяне на Stellantis е стратегията за производство на „умни автомобили“ (smart car). Моделите Citroën C3 и C3 Aircross, FIAT Grande Panda и Opel Frontera отбелязват най-значителен ръст в постъпилите поръчки, с което компанията запазва лидерската си позиция при хибридните автомобили. В този сегмент Stellantis постига 15,2% пазарен дял от началото на годината – увеличение с 4,1 п.п. спрямо септември 2024 г.
- Четири държави отчитат ръст на общия пазарен дял, сред които Италия, където увеличението на годишна база достига 2,8%.
- За периода януари-септември 2025 г. FIAT Panda запазва лидерската си позиция в А-сегмента, докато Citroën C3, Opel Corsa и PEUGEOT 208 са сред първите пет модела в B-сегмента. PEUGEOT се откроява и в B-SUV и C-SUV сегментите, където моделите 2008 и 3008 са сред топ 5 в своите категории.
През третото тримесечие на 2025 г. Stellantis представи моделите Citroën C5 Aircross, DS N°8 и новия Jeep® Compass, продължавайки стратегията си за обновяване на продуктовата гама, която
включва общо 10 модела за текущата година.
„Stellantis отбелязва положителна тенденция при поръчките особено в B2C сегмента, където увеличението през септември достигна 22% на годишна база“ – подчерта Лука Наполитано, директор „Търговски операции“ в Stellantis. – „През третото тримесечие на 2025 г. отчетохме на европейския пазар силен ръст в продажбите на Citroën C3 и C3 Aircross, FIAT Grande Panda и Opel Frontera, с което увеличихме резултата си при леките автомобили с 4,4 п.п.спрямо предходната година, достигайки общо 422 хил. пласирани превозни средства.“
„Общият пазарен дял през третото тримесечие достигна 15,4% в страните от ЕС, с продажби от 549 хил. леки и лекотоварни превозни средства, което позиционира Stellantis като втората по големина автомобилна група в Европа“ – коментира още Наполитано








