Toyota не е изправена пред незабавен недостиг на чипове от Nexperia, каза главният изпълнителен директор
Toyota Motor не е изправена пред незабавен недостиг на чипове поради скорошните китайски ограничения за износ, свързани с производителя на чипове Nexperia, въпреки че японският автомобилен производител внимателно следи рисковете за производството, заяви главният изпълнителен директор Коджи Сато.
Главният изпълнителен директор на Toyota Motor Corporation, Коджи Сато, проведе брифинг за пресата по време на пресконференция на Japan Mobility Show 2025 ·
Reuters
Toyota Motor не е изправена пред непосредствен недостиг на чипове поради скорошните китайски ограничения за износ, свързани с производителя на чипове Nexperia, въпреки че
японският автомобилен производител внимателно следи рисковете за производството, каза главният изпълнителен директор Коджи Сато. „Мисля, че има известен риск, но не е като да се сблъскаме с недостиг утре“, каза Сато пред репортери на Japan Mobility Show в Токио в сряда следобед. Въпреки че проблемът може да повлияе на производството на Toyota, най-продаваният автомобилен производител в света няма да бъде внезапно изложен на голямо недостиг на доставки, каза той.
Автомобилните производители по целия свят се надпреварват да си осигурят чипове и да преразгледат запасите си, тъй като нарастват опасенията относно задълбочаващия се свиване на доставките, свързан с холандския производител на чипове Nexperia. Китай забрани износа на продуктите на Nexperia, след като холандското правителство пое контрола над фирмата миналия месец, позовавайки се на опасения от трансфер на технологии към китайската компания майка Wingtech, което Съединените щати определиха като потенциален риск за сигурността. Като цяло, японските автомобилни производители работят за стандартизиране на стари чипове, за да избегнат сериозния недостиг, наблюдаван по време на пандемията, когато персонализираните полупроводници направиха автомобилните производители уязвими, каза той.
Коментарите му дойдоха, след като по-малкият конкурент Nissan заяви, че в момента разполага с достатъчно чипове, за да стигне до първата седмица на ноември без прекъсване – само след няколко дни. Отделно Сато заяви, че най-големият автомобилен производител в света няма планове да преразглежда цената на офертата за Toyota Industries като част от планирано изкупуване, въпреки критиките от някои акционери. Групата Toyota заяви през юни, че ще направи Toyota Industries частна чрез холдингова компания, подкрепена от Toyota Motor, Toyota Fudosan и председателя на Toyota Акио Тойода.
Офертата от 16 300 йени (108,10 долара) на акция представлява премия спрямо историческите средни стойности преди съобщенията за сделката, но е под цената в деня преди обявяването, което предизвиква оплаквания от инвеститори, които твърдят, че офертата подценява компанията. Сделката, целяща да направи производителя на мотокари и ключов доставчик на Toyota частен, е част от по-широко преструктуриране на групата на Toyota и е изправена пред призиви за по-голямо разкриване на информация от страна на глобалните мениджъри на активи.
Сато заяви, че групата ще продължи с висока прозрачност и като основен принцип ще гарантира, че интересите на миноритарните акционери са внимателно разгледани. Той добави, че целта е планът да се придвижи по начин, който осигурява широко разбиране от страна на заинтересованите страни, а не да се бърза с него.








