Архив

Какво да търсите, когато избирате употребяван автомобил?

Безумните цени в автокъщите и недостигът на нови автомобили подтикнаха мнозина да търсят алтернативи на пазара за употребявани автомобили. Въпреки че употребяваните автомобили, продавани днес, често са откровени боклуци, все още е възможно да се намерят прилични екземпляри на разумна цена.

И ако бюджетът ви е ограничен, можете да спестите пари, например, от услугите на специалист по подбор на автомобили. За да направите това, е важно да знаете какво да търсите buying-car-800x445в употребяван автомобил, преди да го занесете в сервиз за диагностика, и какви сигнали дава колата на купувача чрез външния вид и състоянието на частите си. Продължава след рекламата

Ето пет ключови момента, на които трябва да обърнете специално внимание, когато сами проверявате употребяван автомобил, след като проверите всички негови документи, история на собственост, законно право на собственост и други формалности. В крайна сметка, всички открити дефекти могат не само да ви спасят от лоша покупка, но и да станат основание за сериозни преговори.

Каросерия

Това е една от трите най-скъпи и трудоемки части на всеки автомобил. Ето защо е важно първо да оцените състоянието му, за да избегнете харченето на пари за ремонт на каросерията след закупуване на автомобила. Несъответствията в тона на боята (т.нар. вариация на тона), блясъка и грапавостта на различните части на каросерията могат да потвърдят или отрекат безаварийната история на автомобила. Всички части трябва да са идентични.

5a66ebd8af7b11516694488Хлабавите пролуки около вратите, капака и багажника, както и там, където се срещат калниците и броните, често са знак за евтини и некачествени ремонти. Прясно боядисване може също да скрие повреди, ремонти или ръжда от купувача.

Следователно, когато оценявате дори привидно перфектен автомобил, си струва да сравните дебелината на боята на няколко части в различни точки, като използвате обикновен дебеломер, който може да се поръча онлайн. Това се отнася предимно за калниците, вратите, капака на двигателя, багажника и праговете.

Ръжда

Добра идея е да проверите за ръжда по долната част на автомобила, по долната част на вратите, под декоративните и защитни облицовки, в скритите кухини на калниците (зад облицовките на калниците), както и като опипате невидимата част на праговете и повдигнете постелките в кабината и багажника.

Също така, намерете и сравнете маркировките в ъглите на всички прозорци на автомобила. Кодираната там година на производство не трябва да е по-нова от датата на производство на автомобила. Въпреки че смяната на предно стъкло на употребяван автомобил едва ли ще изненада някого, новите предни стъкла от едната страна са причина да се замислите за инцидент и ремонти.

Двигател

Двигателят е втората най-скъпа и трудна за ремонт част от автомобила след каросерията. Най-добре е да го проверите от професионалисти. Например, закарайте колата си в сервизен p_660e76e49a2b4_57bd7ac68408bцентър за диагностика. Има много различни видове и модели двигатели.

Има обаче някои универсални съвети за самостоятелно инспектиране на двигателя на вашия автомобил.

Правилно функциониращият двигател, който не изисква ремонти или инвестиции, трябва да звучи гладко, без колебания в оборотите на празен ход и без забележими странични шумове (звънене, щракане, стържене, скърцане, чукане или скърцане). След студен старт, димът от ауспуха не трябва да е бял, синкав или сивкав (при топло и сухо време).

Това оцветяване може да показва непълно изгаряне на горивото или наличие на антифриз или масло в горивните камери. Последното се забелязва и по характерна миризма с нотки на изгоряло масло. Ауспухът на правилно функциониращ автомобил е безцветен, докато ауспухът на дизеловия двигател може да е черен при форсиране на двигателя или работа под товар.

Още

Двигателят и неговите компоненти трябва да са без течове. Замъгляването с масло на гарнитурата на капака на клапаните или други съединения е предупредителен знак и причина за преговори, както и капенето на грес отдолу. Най-малкото ще трябва да се сменят уплътнения, семеринги и гарнитури, но може да е необходимо нещо по-сериозно.

Измит, искрящо чист двигател също трябва да е предупредителен сигнал. Това може да е начин продавачът да прикрие проблемите си. Проверете нивото и цвета на маслото. Не трябва да мирише на изгоряло, да има емулсия или пяна. Капнете капка от масломерната пръчка върху лист хартия. След абсорбиране и изсъхване, чистото, прясно масло ще изчезне почти напълно. Ивици и чернота показват старо и мръсно масло.

imagesСкоростна кутия

Третият най-скъп компонент на всеки автомобил за ремонт е скоростната кутия. Пропускането на първоначалните признаци на проблем може да доведе до значителни разходи за нейното възстановяване. Подобно на двигателя, скоростната кутия трябва да е суха – без течове на масло и замъгляване. Това може да се потвърди, като се погледне под колата или се постави на повдигач.

Експертите препоръчват смяна на трансмисионното масло средно на всеки 60 000 км. Това обаче, както и чистотата на маслото по време на проверка, не може да се провери – можете само да се доверите на думата на продавача.

Следователно, преценката на състоянието на трансмисията без сервизен център ще трябва да се основава на косвени признаци по време на тестово шофиране. Признак за дефектна ръчна трансмисия ще бъде затрудненото превключване на предавките, придружено от хрускане, тракане или виене от лагерите в различните предавки.

Автоматична трансмисия

Автоматична трансмисия, която е най-добре да се остави на мира, ще се подхлъзва, ще се тресе и ще рита по време на ускорение и смяна на предавките. Понякога може да замръзне и да 38bcdaa754bc0ac1e763346c0a0c763a-1537245653-11-1бъде прекалено бавна. „Лошите“ CVT и автоматичните трансмисии се държат по подобен начин. С тях колата може да стартира бавно и да ускорява лошо, а ръчното превключване може да изчезне напълно.

Шаси

Цената за ремонт на проблеми с окачването също може да бъде значителна, но обикновено е с порядък по-евтина от ремонта на силовия агрегат. Така че, когато инспектирате автомобил, който ви интересува, бърза проверка ще ви даде представа за състоянието на шасито.

По-специално, неравномерното износване на протектора на гумите ще покаже, освен необходимостта от незабавна смяна на гумата, и необходимост от проверка на регулирането на колелата. Това може също да показва необходимостта от подмяна на износени или повредени сферични шарнири, накрайници на кормилната щанга, карданни шарнири и др. – диагностиката ще ви каже по-точно.

11111Течащи или замъглени амортисьори, както и огънати стоманени джанти или силно повредени алуминиеви джанти, са добри аргументи за преговори. Всички те могат да бъдат ремонтирани и подменени, но струват пари. Струва си да намалите цената на употребяван автомобил с тази сума. Голи или износени гуми с лющещи се грайфери също ще изискват подмяна след покупката.

Хрускането, чукането и други необичайни шумове при шофиране по неравности са причина да закарате колата на механик. Могат да бъдат открити износени втулки и безшумни блокове, които могат да струват доста пари.

Можете също така да проверите външния вид, състоянието и дебелината на спирачните дискове и накладките през спиците на колелата. Те също може да се нуждаят от подмяна поради износване. По време на шофиране си струва да проверите спирачната ефективност на автомобила. Ефективна ли е при забавяне, задейства ли се ABS, дърпа ли настрани, когато пуснете волана, и прегряват ли или засядат ли накладките? Също така, проверете дали ръчната спирачка работи и дали може да задържи колата на наклон.

Интериор

5e2af5538c52ab580e037952-mediumИнтериорът е важен индикатор за състоянието на автомобила. Надраскана пластмаса по таблото и панелите на вратите, както и по стените и пода на багажника, интериор тип „кочина“, мръсна, износена или скъсана тапицерия на седалките и неприятна миризма са признаци на небрежен собственик, който е малко вероятно да има добре поддържан автомобил в 100% работно състояние.

Повече подробности

Освен това, полиран волан, износени накладки на педалите, плешиво петно  отстрани на шофьорската седалка и подлакътника на шофьорската врата ще разкрият автомобил със значителен пробег, който недобросъвестните продавачи вероятно ще върнат назад.

Когато включвате запалването, уверете се, че всички предупредителни светлини на арматурното табло светват и изгасват след стартиране на двигателя. Съобщенията за грешки, светлината Check Engine и други червени и оранжеви предупредителни икони могат да показват проблеми с електронните системи за подпомагане, въздушните възглавници или други системи.

Това означава, като минимум, диагностика, ремонти и допълнителни разходи. По време на проверката си струва да проверите дали всички системи на автомобила работят правилно. Трябва да изпробвате всички бутони и лостове, за да се уверите, че работят както трябва и че всичко работи.

Проверете климатика в режим на максимално охлаждане. Ако работи правилно, 3-4 минути след включване на компресора, кабината ще започне да се пълни с леден, а не леко хладен въздух. Презареждането на климатика, ако проблемът се дължи просто на изтичащ фреон, също струва пари.

Но системните неизправности обикновено са по-сериозни и скъпи за отстраняване. Добра идея е да проверите работата на отопляемите седалки и огледала, ако има такива, както и всички електрически стъкла, плафони, електрическите настройки на седалките и огледалата и бутоните на многофункционалния волан. С течение на времето контактите могат да се разхлабят или задвижващите двигатели да се повредят.