Peugeot 208 – №1 в сегмент В

002-peugeot-208-gti208 изпревари VW Polo и Renault Clio IV

Броени седмици преди лансирането на 208 GTi и 208 XY, Peugeot 208 остава на първо място по продажби в категорията си в сегмента В в Европа (29 страни), което зае през декември 2012 г.
С 20 700 регистрации, 208 изпревари VW Polo и Renault Clio IV, успех, свързан в голяма степен с лансирането на новите 3-цилиндрови бензинови двигатели 1.0 л и 1.2 л. През февруари наследникът на серия 2 на марката постигна нов рекорд по поръчки в Европа (26 000).
Peugeot предлага на своите клиенти високо качество и приятни емоции в 160 страни и 10 000 центъра. През 2010 г., когато отпразнува своя 200-годишен юбилей, Peugeot затвърди мястото си на първа френска автомобилна марка в света, изкачи се с една позиция в класацията на марките (9-а) и продаде 2 142 000 автомобила.
Да припомним – Peugeot 208 е супермини (B-сегмент), представено на автоизложението в Женева през март 2012 г. Първите 208 бяха с три врати и се произвеждаха в Словакия, а последвалите с пет – в Мюлуз и Поаси – Франция. Проектът започна под кодовото име А9 и е изграден на PSA платформата PF1, с намалено със 173 кг тегло спрямо 207.
Багажникът е от 285 л, задното място за краката е увеличено с 5 см спрямо 207. Дизайнът на външността е на Пиер Отиер, а на екстериора – на Силвиян Хенри. Колата предлага таблет компютър-подобен екран и панорамен стъклен покрив, заобиколен от LED светлини. Драг коефициентът Cd е 00:29.
Всички бензинови двигатели отговарят на стандарта Euro 5, дизеловите имат емиси на CO2 от 99 г/км. В допълнение към четирицилиндровите бензинови двигатели, пренесени от 207, от септември 2012 г. 208 е предлагано с два нови трицилиндрови с променливо газоразпределение – 1.0 VTi (68 к.с.) и 1.2 VTi (82 к.с.). 1.0 идва с разход на гориво от 4,3 л/100 км и CO2 емисии 99 г/км. Гамата от дизелови започва с четирицилиндров 1.4 HDi с мощност 68 к.с. и с разход 3,4 л/100 км при CO2 87 г/км.