Bentley показва силуета на първия си електрически SUV
Bentley направи предварителен преглед на първия си изцяло електрически автомобил. Тийзър изображение показва контурите на луксозния SUV. Bentley също така разкри първоначални подробности за дължината и възможността за бързо зареждане на новия модел. Доставката на все още неназования Bentley BEV е планирана да започне през 2027 г.
Изображение: Тийзър снимка на Bentley BEV e SUV
bentleymedia.com, 06.11.2025 – 11:30
Bentley публикува тийзър снимка на първия си модел BEV под плат, разкриваща типични контури на SUV с големи колела и дълъг преден капак. Моделът, който традиционната
марка от Крю, Великобритания, описва като „първия истински луксозен SUV в света“, ще бъде дълъг по-малко от пет метра и ще позволява „време за зареждане от 0 до 100 мили за по-малко от седем минути“.
Производителят захранва фенската си общност с тези няколко подробности. Bentley обаче не разкрива повече на този етап. Стартирането на електрическия автомобил все още е планирано за края на 2026 г., като доставките са планирани да започнат през 2027 г.
Разработката на превозното средство напредва бързо, „като предпроизводствените и прототипните автомобили преминават през глобална програма за производителност“, според британското дъщерно дружество на VW.
Първоначално Bentley искаше да прехвърли цялата си моделна гама на електрическо задвижване до края на десетилетието като част от стратегията си „Beyond 100+“. Поради слабото търсене на електрически автомобили в луксозния сегмент обаче, марката VW смекчи тези планове. Първоначално графикът беше отложен до 2035 г., след което през септември 2025 г. Bentley обяви по-нататъшна промяна на курса. В процеса британският производител напълно се отказа от идеята за фиксирана крайна дата за двигателите с вътрешно горене.
Електрическите превозни средства обаче ще продължат да бъдат висок приоритет в Крю, както се вижда от планираното пускане на пазара на изцяло електрическия SUV през 2026 г. и концептуален автомобил, представен през юли, който даде поглед към бъдещите електрически Bentley.
Въпреки това, в последното си съобщение Bentley ясно заявява, че хибридните модели ще останат част от гамата им поне до 2035 г. Освен това, преди края на годината ще бъде представен нов лимитиран модел с двигател с вътрешно горене. Продуктовият план на Bentley, преработен под ръководството на председателя и главен изпълнителен директор д-р Франк-Стефен Уолизер, изрично предвижда обновена модернизация на моделите с двигатели с вътрешно горене и plug-in хибридни задвижвания. Например, наследниците на сериите Bentayga, Flying Spur и Continental GT първоначално са били предназначени да бъдат изцяло електрически превозни средства. Тъй като обаче търсенето на двигатели с вътрешно горене остава високо, особено в САЩ и Близкия изток, моделите вече ще продължат да се предлагат с бензинови двигатели.
„Днешните актуализации на нашата стратегия Beyond100+ потвърждават ангажимента на Bentley за напредък – отговорно и устойчиво“, коментира Уолизер. „Развиваме продуктовата си ритъм, за да отразим реалностите на променящия се свят и динамичния пазар.
Като удължим въвеждането на нови модели с двигатели с вътрешно горене и предлагаме хибридни задвижвания поне до 2035 г., ние гарантираме, че всеки клиент на Bentley може да продължи да се наслаждава на пълния обхват на нашата производителност и майсторство.“
Уолисър описва първия изцяло електрически Bentley като смела стъпка напред: „С водеща в индустрията възможност за зареждане и неповторим характер и дизайн на Bentley, той бележи началото на вълнуваща нова ера за нашата марка – бъдеще, дефинирано от иновации, майсторство и устойчивост.“
Стратегията Beyond100+ включва и редизайн на производствената инфраструктура в историческия обект в Крю, като най-старата сграда на фабриката („A1“) се подготвя за сглобяването на първия електрически автомобил на Bentley. Освен това Bentley наскоро откри нов инженерно-технически център на място, който ще обедини производството на прототипи, тестването на материали и интеграцията на софтуер за предстоящи електрически превозни средства.








