ЕС трябва да защити автомобилната индустрия от китайските конкуренти, казва комисар
7 ноември 2025 г., Реч за състоянието на Европейския съюз в Страсбург
ЕС трябва да определи нови правила за защита на производството, казва Сежурн
Настоява за по-малко бюрокрация за производителите на автомобили в ЕС
ЕС ще преразгледа целта си за превозни средства с нулеви емисии до 2035 г. до края на 2025 г.
РИМ, 7 ноември (Reuters) – Европейският съюз трябва да защити автомобилната си индустрия от китайската конкуренция, включително преоценка на целта си за нулеви

Изпълнителният заместник-председател на Европейската комисия по въпросите на просперитета и индустриалната стратегия Стефан Сежурн наблюдава преди речта на председателя на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен за състоянието на Европейския съюз в Европейския парламент в Страсбург, Франция, на 10 септември 2025 г. REUTERS
емисии до 2035 г. за нови автомобили и микробуси, заяви ръководителят на индустрията на блока в интервю, публикувано в петък.
Стефан Сежурн заяви, че ЕС трябва също да обмисли диверсификацията на износа си и да определи нови правила за защита на производството в Европа.
„Трябва да бъдем по-малко наивни и да се върнем към стандартите на всички големи икономики в света. Ние сме единственият континент, на който липсва стратегическо мислене за индустриалната политика“, каза бившият френски външен министър пред италианския всекидневник La Stampa.
Той предупреди, че „ако не се намесим, след десет години произведените и продавани в Европа автомобили ще спаднат от 13 (милиона) на девет милиона“.
„Трябва да проявим гъвкавост към целта за пълно спиране на автомобилите с двигатели с вътрешно горене до 2035 г.“, каза той.
Очаква се ЕС да преразгледа целта до края на годината в отговор на призивите на автомобилните производители, че пълното преминаване към електрически превозни средства вече не е осъществимо.
Сежурн каза, че европейските производители на автомобили трябва да се обърнат към нови пазари за своите продажби, а компаниите трябва да се сблъскат с по-малко бюрокрация.
По-рано тази седмица той заяви, че Европейската комисия има за цел да обяви създаването на нова категория достъпни малки електрически автомобили, за да противодейства на китайската конкуренция и да съживи вътрешния пазар, като част от по-широка стратегия, която ще бъде очертана на 10 декември.
Комисарят по индустрията също намекна за мерки срещу китайски производствени обекти в Европа.
„Днес има производители, които сглобяват китайски автомобили в Европа с китайски компоненти и китайски персонал: това се случва в Испания и Унгария. Това не е приемливо“, каза Сежурн.
На въпрос дали Европа трябва да приеме протекционистки мерки, Сежурн отговори, че „е необходимо да се въведат условия за чуждестранните инвестиции в Европа“, добавяйки, че тарифите обаче биха създали търговско напрежение и биха навредили на производството.
Той каза още, че за да намали зависимостта от Китай за редкоземни минерали, Европа трябва да обмисли нови доставчици – като Бразилия, Канада и страни в Африка – да въведе ограничения за тяхното използване, да рециклира повече и да инвестира в потенциални местни добивни обекти.








