Архив

Продажбите на Tesla в Китай падат до 3-годишно дъно на фона на слабо търсене

ПЕКИН, 10 ноември (Reuters) – Продажбите на Tesla в Китай са спаднали до 26 006 превозни средства през октомври, най-ниското им ниво от три години, тъй като американският производител на електрически превозни средства се бори с ниското търсене на хиперконкурентния пазар.

reuters.com/business/autos-transportation, 10 ноември 2025 г. 13:09 ч.

Продажбите са намалели с 35,8% спрямо предходната година, в сравнение със септемврийската цифра от 71 525, когато Tesla започна доставките на Model Y L, версия с по-дълга

Хора покрай електрически превозни средства (EV) на Tesla в центъра за доставки на производителя на автомобили в Пекин, Китай, 8 януари 2025 г. REUTERS

Хора покрай електрически превозни средства (EV) на Tesla в центъра за доставки на производителя на автомобили в Пекин, Китай, 8 януари 2025 г. REUTERS

база и шест места на най-продавания си SUV Model Y, предлаган досега само в Китай.

Износът на произведени в Китай автомобили обаче се е увеличил до двугодишен връх от 35 491 бройки миналия месец, показват данни на Китайската асоциация за пътнически автомобили в понеделник.

Делът на Tesla на китайския пазар на електрически превозни средства се е свил до едва 3,2% през октомври, рязко намалявайки от 8,7% през предходния месец и достигайки най-ниското си ниво от повече от три години.

Слабото представяне на Tesla на най-големия автомобилен пазар в света следва мрачните продажби миналия месец в европейски страни като Германия, Испания, Холандия и скандинавските страни, което е пореден знак, че компанията продължава да се бори на континента.

Компанията е изправена пред нарастващ натиск в Китай, вторият по големина пазар след Съединените щати през третото тримесечие.

Xiaomi с конкурентите си на Tesla, седана SU7 и SUV-а YU, отчете рекордни продажби от 48 654 бройки миналия месец, въпреки че инцидентите с участието на седаните ѝ разпалиха опасения за безопасността на електрическите превозни средства.

Общите продажби на автомобили в Китай очаквано спаднаха през октомври, тъй като потребителските настроения отслабнаха на фона на намалените държавни субсидии и данъчни облекчения.