Архив

Този нов Volkswagen всъщност не прилича на VW

Той възприема свеж стилистичен подход, предназначен за най-големия автомобилен пазар в света.

На снимката: Volkswagen ID. UNYX 08

motor1.com/news, 12 ноември

Volkswagen Group е на дневен ред в Китай от десетилетия, но дните на доминация са отминали. Възходът на местните автомобилни производители с достъпни, технологично vwоборудвани автомобили нанася сериозен удар върху балансите на традиционните марки, принуждавайки ги да преосмислят стратегиите си.

Както се казва, ако не можеш да ги победиш, присъедини се към тях. Audi наскоро подписа споразумение със SAIC за разширяване на съществуващото им партньорство чрез създаване на нова локализирана марка AUDI, която се отказва от емблематичните четири кръга. Точно както E5 Sportback без кръгове изглежда коренно различно от глобалната гама на Audi, новият ID. Unyx 08 на Volkswagen, разработен съвместно с Xpeng, визуално е несвързан с глобалните модели на VW.

Електромобилът представлява ново дизайнерско начало за Volkswagen в Китай, въвеждайки стилистичен език, разработен специално за най-големия автомобилен пазар в света. Макар че красотата е в очите на гледащия, всички можем да се съгласим с ID. Unyx 08 няма много прилики с който и да е съществуващ продукт на VW. Без емблемите, идентифицирането му като Volkswagen би било абсолютно невъзможно.

Забележителните детайли включват спирачки Brembo и мотив на вълк, интегриран в третия стоп. Разделените фарове и изравнените дръжки на вратите не са изненада, тъй като тези характеристики са модерни от известно време. Безрамковите врати са премиум щрих, въпреки че затъмнените A-колони и странно разположените тъмни странични елементи могат да разделят мненията.

По същество производствена версия на концепцията ID. Evo, Unyx 08 е голям електрически SUV, произведен от Volkswagen Anhui в Китай. С дължина от 5000 милиметра, той е по-голям от Touareg, но по-малък от Atlas. Неговата специализирана EV платформа позволява значително по-дълга междуосие от двата модела, задвижвани с бензин, с 3030 милиметра.

Според местни доклади, новият модел на VW, предназначен само за Китай, споделя много с Xpeng G9. Документи от Министерството на промишлеността и информационните технологии потвърждават, че е преминал хомологация и ще се предлага във варианти с един и два двигателя, като версията с най-високи спецификации осигурява близо 500 конски сили.

Захранването се осигурява от литиево-железно-фосфатна (LFP) батерия, доставена от CATL, осигуряваща пробег над 700 километра, макар и измерен по снизходителния стандарт CLTC. VW също така рекламира 800-волтово ултрабързо зареждане за този нов електрически автомобил, разработен в Китай в най-големия му R&D център извън Германия. Продажбите са планирани да започнат през първата половина на следващата година.

Unyx 08 и E5 Sportback са само две от приблизително 30-те електрически превозни средства, които VW Group планира да предложи в Китай до края на десетилетието в рамките на инициативата си „В Китай, за Китай“.