Jeep Recon, електрически SUV с възможности за офроуд, ще бъде пуснат на пазара през 2026 г.
Новият Recon не е предназначен да бъде добре поддържан семеен SUV, а по-скоро такъв, който може да се справи с неравен терен, когато е необходимо. 478 кВт и 800 Нм въртящ момент обещават бързо представяне. Jeep заявява пробег от 450 километра.
Изображения: Stellantis
stellantis, 19.11.2025
С Recon, Jeep твърди, че пуска първия електрически SUV, който не само изглежда като офроуд, но и се твърди, че е наистина способен да се справя извън утъпканите пътища. Производството на модела е планирано да започне в началото на 2026 г. Първите доставки за клиенти от САЩ и Канада ще последват, докато пускането на пазара на други пазари е
планирано за четвъртото тримесечие.
SUV-ът ще бъде произведен в завода в Толука, Мексико, и вероятно ще се предлага и в тази страна. Производителят вече обяви цена за американския пазар: тя ще започва от 65 000 долара или приблизително 56 000 евро.
SUV-ът е базиран на платформата STLA Large
Що се отнася до техническата основа, дъщерното дружество на Stellantis говори само за „специално разработена електрическа архитектура“. Електрическият Jeep Wagoneer S, който е базиран на платформата STLA Large на групата, също слиза от производствената линия в Толука. Следователно би било логично тази платформа, в адаптирана форма, да формира и основата за Recon.
Той е проектиран за 400-волтова технология и разполага с NMC батерия с мощност 100 кВтч. Това би трябвало да позволи пробег до 450 километра. Това обаче все още е приблизителна оценка, а не официална стойност по WLTP.
Производителят на офроуд превозни средства все още не е коментирал капацитета за зареждане или времето за зареждане. Тъй като двата модела вероятно ще споделят една и съща платформа, се очаква ключовите данни да са подобни на тези на Grand Wagoneer S. SUV-ът, който се предлага от 2024 г., се зарежда на DC зарядни станции с максимална мощност от 203 kW. Цикълът на зареждане от 20 до 80 процента се очаква да отнеме 23 минути.
Стандартно е включена електрическа система за задвижване на всички колела с двигател с мощност 250 кВт на всяка ос. Трансмисията и силовата електроника са интегрирани директно в задвижващите агрегати, които според производителя са проектирани да повишат ефективността. Jeep оценява мощността на системата на 478 кВт и въртящия момент на впечатляващите 840 Nm. При необходимост, автомобилът може да ускори от нула до 100 км/ч само за 3,6 секунди. Американската марка все още не е предоставила информация за максималната скорост. Това обаче е от второстепенно значение на родния пазар на SUV-а.
За да увеличи офроуд възможностите, Recon се предлага стандартно с електронен диференциал с ограничено приплъзване. Той е проектиран да разпределя оптимално въртящия момент към двете задни колела, когато е необходимо. Диференциалът може да бъде напълно заключен ръчно чрез превключвател.
Предаващото число на задната ос е 15:1, което е предназначено да увеличи наличния въртящ момент. Това би трябвало да позволи на електрическия SUV да предложи достатъчно
сцепление дори при най-неблагоприятни условия. Jeep Recon разполага и с „Selec-Speed Control“, който поддържа постоянна, предварително зададена скорост при стръмни наклони и спускания, като по този начин облекчава водача. Това му позволява да се концентрира изцяло върху управлението.
Предният двигател има предавателно число 11:1 и разполага с отворен диференциал. Автоматичните съединители на главините на предния мост увеличават ефективността и пробега на пътя, докато подсилените полуоси и здравите шарнири с постоянна скорост са проектирани за надеждно предаване на пълния въртящ момент.
Автоматичните съединители на главините на колелата са проектирани да намалят разхода на гориво и по този начин да оптимизират пробега. Когато задвижването на задните колела е по-ефективно, предният мост се изключва. Полуоските с голям диаметър и здравите шарнири с постоянна скорост са проектирани да направят Recon идеален за използване по пътеки, благодарение на оптималното предаване на въртящия момент.
SUV-ът се предлага стандартно с 33-инчови гуми, които допринасят за щедрия му пътен просвет от 23 сантиметра. Jeep определя предния ъгъл на подход като 34 градуса, а задния – като 34,5 градуса. Според Jeep ъгълът на наклон е 23,5 градуса.
Recon може да се справи с прилично количество багаж
Визуално, Recon Jeep е задълбочен и последователен. Дизайнерите не са се впуснали в експерименти и са останали близо до познатите линии на моделите с двигател с вътрешно горене. Модулният дизайн с подвижни врати и задни странични прозорци също е типичен за марката. Моделът се предлага стандартно с двойно остъклен люк на покрива, докато огромният покрив „Sky One-Touch“ се предлага като опция.
Благодарение на специалната си електрическа архитектура и квадратен външен вид, Recon предлага и много място за съхранение – сгъването на втория ред седалки увеличава обема на багажа до 1866 литра. Освен това има щедро оразмерен багажник с капацитет 84 литра. Кокпитът е най-съвременен по отношение на цифровите технологии, но в същото време е проектиран да бъде достатъчно здрав за употреба извън пътя. Дисплеят за информация за шофирането е с размери 12,3 инча, докато сензорният екран на инфотейнмънта е 14,5 инча.








