Архив

Концепцията Lexus LS Coupe може да е бъдещето на… нещо

Прилича на миниван, има четири врати, Lexus го нарича купе.

Lexus показа своята концепция LS Coupe, която може да е бъдещето на купета, седани или дори минивани, в зависимост от това как искате да я наречете.

autoweek.com/news, Публикувано: 19 ноември 2025 г.

Стилистичното упражнение изглежда уникално и практично, изпълнено с лукс.

Нищо не беше казано за задвижващите агрегати, цените или производството.

Lexus разкри концепцията LS Coupe на Japan Mobility Show преди няколко седмици и ние успяхме да я видим отблизо по време на посещение в дизайнерското студио CALTY на Toyota в леНюпорт Бийч, Калифорния. Какво научихме?

Изглежда добре, с дизайнерски елементи навсякъде, от сгъваем/изчезващ информационно-развлекателен екран за пътника отпред, до монтирани на облегалката на седалката екрани за пътници отзад, които показват пътя напред, вместо задната част на главата на пътника отпред, и дори има дрон, който се отваря от покрива.

Седанът Lexus LS – действителният седан, а не тази концепция, която разглеждаме тук – е луксозен четириврат автомобил, който изпълняваше същата роля за Lexus, както S-класата за Mercedes-Benz или 7-Series за BMW. Но се спира от производство в САЩ след моделната 2026 година.

Lexus го изпраща с ограничена серия от 250 броя LS 500 AWD Heritage Editions 2026 в края на моделната линия. Това е поредната жертва на прекомерното SUV-ване на световния пазар. Седаните просто вече не съществуват. И така, какво ще бъде следващото? Още кросоувъри? Или нещо подобно на този LS Coupe Concept?

Първо, LS Coupe Concept не е купе. Купетата имат две врати, нали? Някои производители на автомобили се опитват да се измъкнат, наричайки седаните купета, твърдейки, че „линията на покрива е като на купе“, но ние знаем по-добре. Следователно, Lexus, това не е купе.

лексъсОбърнете внимание на извитата, подобна на купе линия на покрива.

Но купе звучи по-добре от „миниван“, до което всъщност е по-близо. Линията на покрива е уникална, като архитектурна перука, която се издига нагоре и над пътниците като аеродинамично ефективна голяма вълна, разбиваща се точно по пътя от студиото на Calty в The Wedge.

Lexus иска да повярвате, че това е купе или поне нещо много по-интригуващо от миниван.

„Това е духът на спортен автомобил с луксозен седан“, каза главният дизайнер на студиото на Calty Алекс Шен. „Ниският му преден капак и бързата линия на покрива го правят много елегантен.

Старшият водещ дизайнер на Calty, Том Мацумото, след като посочи няколко аеродинамични отвора по каросерията, добави, че е „Наистина страхотно“.

„Превъзхожда LS във всяко измерение“, каза главният дизайнер на интериора на Calty, Уилям Чергоски.

Наистина, вътре, обеща Чергоски, задните седалки ще „глезят“ пътниците „в изискан комфорт“. Въпреки че седалките в концепцията изглеждаха сякаш са издълбани от пяна, както е лекснеобходимо в концепциите. Разбираме какво е имал предвид. Воланът, както изглежда е тенденция в днешно време, е вилка, с два дисплея зад него.

Врати тип „самоубийство“ за по-лесно влизане.

Пътниците на задните седалки получават свои собствени големи екрани, монтирани в облегалките на предните седалки, които им позволяват да провеждат видеоконферентна връзка с предните седалки. Може би това помага за предотвратяване на морска болест, в зависимост от това колко плавно водачът преминава завои.

Предните седалки предлагат два подхода: Шофьорската седалка е предназначена да обхване водача за по-добро завиване, докато пътникът отпред седи по-комфортно с по-малко подплънки, което ви кара да се запитате дали пътниците биха се плъзгали като децата ви, возещи се на задната седалка в онзи Pontiac, в който сте израснали.

Много неща се случват в Lexus LS Coupe Concept, независимо от формата на каросерията, която го класифицирате.