Euro NCAP обявява резултатите от тестовете на 23 нови автомобила
ЛЬОВЕН, БЕЛГИЯ – Резултатите от най-големия групов тест на нови автомобили на Euro NCAP тази година са готови. Общо 23 нови модела са независимо оценени от експертите по безопасност на Euro NCAP – преди въвеждането на нови тестове през 2026 г.
Изборът включва голямо разнообразие от видове автомобили – от електрически SUV-ове и луксозни купета до компактни кросоувъри и големи семейни автомобили. Не по-малко от 18 модела постигат петзвезден рейтинг, еталонът на Euro NCAP за изключителни показатели за безопасност и окончателното ръководство за потребителите, които търсят да изберат безопасен автомобил.
Euro NCAP Newsroom, Дата на издаване: 19 ноември 2025 г.
Въпреки че петзвезден рейтинг вече се постига от много превозни средства, процентният резултат във всяка от четирите категории за оценка е този, който определя най-добрия от най-
добрите и успокоява потребителите при избора на следващия им автомобил. Всяко превозно средство се измерва по това колко добре защитава възрастни и деца в случай на удар, както и как се грижи за другите участници в движението, включително пешеходци и велосипедисти. Последната категория измерва ефективността на активните технологии за подпомагане на водача на автомобила.
Най-добре представящите се
Последните резултати продължават дългогодишната тенденция производителите на автомобили да постигат високи резултати в защитата на възрастните пътници – критичната мярка за това колко добре един автомобил ще защити водача и възрастните пътници, седнали на предните и задните седалки. Euro NCAP провежда два теста за челен удар, тест за страничен удар и тест за удар в стълб с манекени за краш тестове с различни размери, за да оцени защитата, осигурена от конструкцията на автомобила и системите за обезопасяване.
В групата от 23 тествани превозни средства девет постигнаха 90 процента или повече за защита на възрастните пътници. Водещи в групата бяха Leapmotor B10, средноразмерен електрически SUV, Mercedes-Benz CLE Coupé, луксозно купе, и Hongqi EHS7, също средноразмерен електрически SUV, като и трите спечелиха впечатляващите 93 процента и обща оценка от пет звезди.
Освен Leapmotor B10 и Hongqi EHS7, бяха оценени още седем модела от все по-популярната категория SUV автомобили със среден размер, включително Kia EV5, Nissan Qashqai, Škoda Elroq и Enyaq, Subaru Solterra, Toyota bZ4X и наскоро обновената Tesla Model Y. От всички модели, популярният автомобил на Tesla впечатли най-много, получавайки 91% за безопасност на възрастните и 93% за защита на децата. Той получи и висока оценка за функциите си за подпомагане на водача, като спечели солидна обща оценка от пет звезди.
Volvo EX90 се представи изключително добре в сегмента на големите SUV автомобили. Този седемместен електрически модел получи 92% за защита на възрастните пътници, 93% за защита на децата пътници и 86% за асистенция за безопасност. Въпреки че Volvo наскоро обяви, че LiDAR ще стане опция за EX90, Euro NCAP е уверена, че LiDAR не играе никаква роля в безопасността на автомобила, както е оценено тук. Сравнението на резултатите от тестовете с тези на Polestar 3, тестван преди това без LiDAR, потвърждава, че резултатите на двата автомобила са много сходни. Euro NCAP ще продължи да следи това. Тествани бяха и Lucid Gravity и MG MGS9 PHEV; и двата получиха оценка за защита на възрастни от 83%, но Gravity се отличи с оценка за безопасност на деца пътници от 93%. И трите получиха пет звезди.
BYD SEAL 6 впечатли с оценка от 92% за защита на възрастни и отлични функции за подпомагане на водача. Неговият конкурент, BMW Серия 2 Gran Coupé, се представи добре като цяло, но в крайна сметка получи оценка от четири звезди благодарение на оценка за защита на възрастни пътници от 78%.
В еднакво популярните класове хечбек и кросоувър бяха оценени модели на CUPRA, SEAT, Toyota и Volkswagen, като петзвездният CUPRA Formentor – кросоувър – получи най-висок резултат сред тези модели за защита на възрастни – 91%, а VW ID.3 се открои с 87% оценка за защита на деца.
Volkswagen Multivan, голям седемместен автомобил за превоз на хора, и Caddy, по-малък семеен автомобил на базата на ван, получиха по четири звезди.
Удовлетворяващо е да се види как производителите на автомобили се стремят към всестранно превъзходство по отношение на безопасността. Може да звучи като клише да се каже, че няма такова нещо като лоша кола – защото все още има – но със сигурност има повече безопасни автомобили от всякога.
За потребителите, когато проучват следващия си автомобил, ключът е да започнат с общия звезден рейтинг на Euro NCAP и след това да погледнат отвъд него, тъй като индивидуалните оценки, предоставени в нашите тестове, дават по-нюансиран преглед на това как един автомобил превъзхожда друг.









