Архив

GM Le Sabre 1951

General Motors Le Sabre е концептуален автомобил от 1951 г. Вероятно най-важното автомобилно шоу наLeSabre 1950 г. е въвеждането на вдъхновени от елементите на дизайна на самолетите, обгръщащо предно стъкло и опашни перки, които са станали обичайни за автомобилния дизайн през втората половина на десетилетието.

Le Sabre е плод на въображението на Художествения отдел на General Motors начело с неговия оглавяващ Харли Ърл. Дизайнът е опит на Ърл да включи външния вид на съвременните самолети изтребители в автомобилния дизайн. Както джетовете в края на 1940-те години, те символизират най-новото в дизайна и проектирането, и Ърл се надява да прехвърли това понятие в автомобилния дизайн.

Проектът е проследяването на известната от 1938 г. Y-работа на Ърл. Както всички му проекти, той е построен, за да бъде технически изправен  и става личен автомобил на Ърл в продължение на две години, след като завършва своята обиколка на веригата авто шоу.

С тяло от алуминий, магнезий и фибростъкло, автомобилът е задвижван от компресорен 3.5 L V8, способен да се движи на бензин или на метанол и има необичайно задно монтирана Buick Dynaflow автоматична трансмисия. Тя е по-късно променена на GM Hydramatic.

51-LeSabre-Concept-DV-10-AI_a006В допълнение към своя джет дизайн, вдъхновеният от 1951 г. Le Sabre също така включва множество разширени функции, включително 12-волтова електрическа система (повечето коли от този период са на 6-волта), подгряващи седалки, ел. фарове скрити зад централен  овал, предни dagmars брони (по-късно станали известни на 1957-9 „кадилаците“), воден сензор за активиране на върхова мощност и електрически крикове неразделно на шасито за подпомагане на смяна на гумите. (Тази идея ще бъде копирана десетилетия по-късно от Формула 1 състезателните екипи.)buick_lesabre_1951_wallpapers_1

Le Sabre е първото използване на GM на задно монтирана скоростна кутия, която ще се появи отново в Pontiac Tempest. Това е и първото използване на алуминий в блока на двигателя 215, което се появява в Buick Special и Skylark, Olds Cutlass F-85 и Jetfire, Pontiac Tempest и LeMans, и в крайна сметка в много британски марки, включително и Land Rover, Triumph, MG, и Morgan.

Това е и първото използване от GM на името Le Sabre, което ще бъде прието от Buick за нова линия през 1959 г.

Le Sabre сега е собственост на General Motors Heritage Museum, и все още от време на време се появява в предавания