Архив

Volkswagen Eco Up!

Тест-изпитател: Оги Дочев, мениджър в сайтаIMG_0567

Тест-маршрут:  София – Ботегвград – Новачене – Боженица – София, около 220 км

 

Предварителни данни:

Работен обем на двигателя: 1.0 л, трицилиндров CNG/бензин, напречно монтиран

Мощност: 68 к.с.

Трансмисия: 5-степенна механична скоростна кутия или

5-степенна автоматична

База: 2420 мм

Дължина: 3540 мм

Височина: 1489 мм

Собствено тегло: 929 кг

Тип на каросерията: хечбек с три врати

Автомобилчето заема малко място и има много приятен външен вид

Автомобилчето заема малко място и има много приятен външен вид

Разход на гориво:

Метан: 2,9 кг/100 км

Резервоар: 11 кг метан, пробег 380 км

10 л бензин, пробег 220 км

Емисии на CO2: само 79 гр/км.

Асемблиране: Братислава, Словакия

Платформа: Volkswagen Group NSF

Двигател: предноразположен

Задвижване: предно

 

Воланът е много лек, таблото има всичко най-необходимо.

Воланът е много лек, таблото има всичко най-необходимо.

Автомобилът, Class City, който тествахме, има много приятен външен вид и е едно малко бижу. Проявили са се явно дизайнерите Валтер де Силва и Клаус Бишоп.

Ако се върнем назад, на автомобилното изложение във Франкфурт IAA 2011 Volkswagen представи окончателната четириместна версия на Up! на базата на Volkswagen New Small Family (NSF) модулната архитектура с каросерия с три врати, вдъхновена от концепцията, представена през 2007 г. През т. г. стартира вече и GT-версия с 1.0 л трицилиндров мотор от 110 к.с., както и електро вариант, показан във Франкфурт. Последната справка в интернет, сочи, че вариантът с 4 врати има и  ESP срещу допълнителни  475 евро в Европа.

Колата е компактна, малка, и лесно се намества в движението, воланът е лек и се маневрира леко.

Багажното отделение. На дъното, под кора, има всички необходими инструменти за спешен ремонт и поддръжка.

Багажното отделение. На дъното, под кора, има всички необходими инструменти за спешен ремонт и поддръжка, плюс шпрее за пръскане на спукана гума.

Вратите се отварят широко, на задните места има пространство и за по-високи хора, както и достатъчно място и за краката. Вътре е широчко. Таблото е в метална облицовка в пиано-черно, има най-необходимите три прибора под заоблена козирка. Борден компютър няма, но стандартно автомобилът е с климатик, радио и четири предпазни въздушни възглавници. Воланът е малък, удобен, спортен, с  три спици и малка предпазна въздушна възглавница. Възглавница има и за пътника отпред при жабката. Нашият модел беше с пет ръчни скорости, с къс удобен лост, с кратък ход. Пространството за краката отпред е добро и се седи удобно и от по-високи хора, като нас. Има предни електрически задвижвани стъкла с бутони от облегалките за ръцете на вратите.

Задните места са с по-висока позиция, която позволява на пътниците отзад виждат по-добре над раменете на водача и пътника на предната седалка. Много важно е, че има достатъчно място под предните седалки за краката на пътниците отзад. За да се мине отзад, се накланят удобно облегалките на предните седалки.

Потърсихме резервната гума в багажника и под кората на дъното му, но не я открихме. Оказа се, че няма. Към комплекта на колата, обаче, има специално шпрее, с което се пръска повредената спукана гума и след това, както ни казаха, могат да се изминат около 50 км.

Видимостта е чудесна, купето е добре остъклено.

На дълбоките седалки отзад се побират и по-високи пътници.

На дълбоките седалки отзад се побират и по-високи пътници.

 

Автомобилът се управлява като всеки бензинов, само при по-високи скорости се чува типичното „барабанене“ за кола на газ, а моторът става малко по-шумен при нарастване на скоростта. 

След свършване на метана, моторът автоматично превключва на бензин. Има стар/стоп система, която гаси двигателя на светофар и при спиране, и се задейства отново при натискане на съединителя. Това е удобно от гледна точка, както на икономиите на гориво, така и от екологична. Системата може и да се дезактивира с копче от централната конзола.

Автомобилът спокойно поддържа скорост от 100-120 км в час. Пробвахме го и при 140 – върви безупречно, макар и да става малко по-шумен двигателят. Има перфектно поведение на пътя, а возията е чудесна.

Но конете му малко не стигат при изпреварване. А при движение със 120 по наклон, се налага да се намали

Моделът е изключително икономичен на метан - 2,9 кг на 100 км. С около 20 лв. можете да отидете до морето...

Моделът е изключително икономичен на метан – 2,9 кг на 100 км. С около 20 лв. можете да отидете до морето…

към 100-80, за да може по-добре да тегли. Малко е и по-тромава при задминаване, но това е все пак кола на метан и с двигател само от 1 л. Общо взето не е демаражна кола. Бавничко набира.

От нашето пътуване се уверихме, че това е един чудесен малък автомобил за улегнали хора, които искат икономично и без много средства да стигнат сигурно до определена точка по маршрута.

Колата определено не е за спортно  шофиране, но е много икономична. Може четирима пътника в комфорт с малко багаж чудесно да стигнат до морето за около 20 лв…

Колата си заслужава определено инвестицията!

Под капачката за резервоара има гърловина за зареждане с бензин и дюза за метана.

Под капачката за резервоара има заключвана гърловина за зареждане с бензин и дюза за метана.

Като се има предвид, че марката прилага компресиран природен газ за задвижване на автомобили от двадесет години – познати са CNG -версиите на Passat, Touran и Caddy,  може да се каже, че компанията Volkswagen  определено се е ангажирала с подобно бъдеще в производството си и има традиции. Шефът й д-р Мартин Винтеркорн казва сам в едно свое изказване: „…ние трябва да се съсредоточим  повече върху CNG-технологиите през следващите няколко години, отколкото когато и да било“…

Този новопоявил се модел на фирмата, в това отношение, е още една крачка напред и несъмнено успешно попадение в нишата на пазара. Между другото,  базовият Volkswagen Up!  е и Световен Автомобил на Годината 2012…

Volkswagen Eco Up!остави чудесни впечатления у нас на компактен, суперикономичен и комфортен автомобил.

И то – не за много пари.