Tesla предлага напълно автономно шофиране в Европа – с тестови шофирания
Tesla се надява да предложи своята система за асистенция „Пълно автономно шофиране“ (FSD) с одобрение от ЕС в Европа през следващата година. Заинтересованите страни обаче могат да получат първо впечатление още тази година – по време на демонстрационни шофирания като пътници.
Изображение: Tesla fsd под наблюдение
По electrive.com, 28.11.2025 – 17:00
Източник: Информация по имейл, tesla.com, electrivе
Tesla автономно шофиране
Германия
„Докато собствениците на Tesla по целия свят вече са изминали повече от десет милиарда километра с функцията за пълно автономно шофиране (под наблюдение), функцията сега
идва в Европа за първи път“, обяви автомобилният производител. В Германия Tesla предлага тестови шофирания в реален трафик, започвайки от магазините си в Мюнхен, Кьолн, Хамбург, Дюселдорф, Франкфурт на Майн, Гисен, Хановер, Берлин и Щутгарт – но само като пътници, със служители на Tesla зад волана.
Нова информация за процеса на одобрение се появи тази седмица. На X, Tesla обяви, че холандският орган RDW се е съгласил да предостави одобрение за функциите на FSD за собствената си страна през февруари 2026 г.
В отговор органът потвърди, че е съгласен с Tesla за графика до февруари 2026 г. Дотогава Tesla трябва да докаже, че FSD Supervised отговаря на изискванията. Ако не го направи, одобрението няма да бъде дадено. „RDW и Tesla знаят какви усилия трябва да се положат, за да се вземе решение по този въпрос през февруари. Дали графикът може да бъде спазен, предстои да се види“, заяви органът.
Процедурата накратко: ако една компания иска да въведе нова технология в Европа, за която в момента няма законодателство, тя може да кандидатства за освобождаване от пазарно одобрение. За тази цел държава членка на ЕС трябва да подаде заявление до Европейската комисия от името на производителя. След това комисия на ЕС взема решение по заявлението. Ако има мнозинство, производителят получава освобождаването за всички държави членки – ако не, освобождаването остава валидно само в държавата членка, която го е подала.
Преди да подаде заявлението обаче, производителят трябва да докаже, че системата отговаря на разпоредбите. Дори ако Tesla може да предостави това доказателство, това не означава автоматично одобрение за системата
В последното си изявление (достъпно за electrivе), Tesla потвърждава своя подход, базиран само на зрение, без „скъпи сензори или HD карти“.
„Подобно на начина, по който хората използват очите и мозъка си, за да шофират, системата за пълно самостоятелно шофиране (с надзор) на Tesla се основава единствено на чисто визуално възприятие, заедно с мощна обработка, което увеличава достъпността за клиентите и подкрепя бъдещото развитие. Има обаче една важна разлика: хората могат да се разсеят. Камерите и невронните мрежи не могат. Системата за пълно самостоятелно шофиране (с надзор) се обучава с помощта на реални видео данни от милиарди километри, изминати от глобалния автопарк на Tesla, който включва повече от 6 милиона превозни средства“, заявява компанията.
Системата за пълно самостоятелно шофиране (с надзор) вече е достъпна в Австралия, Канада, Китай, Мексико, Нова Зеландия и САЩ. „Tesla очаква, че системата за пълно самостоятелно шофиране (с надзор) може да бъде въведена в Европа в началото на 2026 г.“, продължава изявлението. „Tesla работи интензивно по въвеждането на напълно автономно шофиране (с наблюдение) в Европа повече от дванадесет месеца.
Демонстрационни пътувания бяха представени на властите на почти всички европейски страни. Подготвени и публикувани са подробни доказателства за безопасността на напълно автономното шофиране (с наблюдение); те вече са публично достъпни в последния доклад за безопасност на Tesla.“








