Архив

Lincoln Indianapolis Concept 1955

Бурни времена за всички марки на „Синия овал“ идват след серията Edsel и Chevrolet,  показани ефектно  на lincoln-indianapolis-21_1600x0w Motorama и оригиналната концепция на Corvette 1953.

Желанието за чудотворен стайлинг и зашеметяващи концептуални автомобили довеждат до това, всички не-GM американски марки автомобили  да се обединят  с италиански стилистични  къщи. По време на това вълнение на сделки, Ghia регистрира съюз с Chrysler , Bertone с Packard и Carrozerria Touring с Hudson.

Lincoln се свързва с по-малко известното име на Феличе Паоло, за да се облече плаващо шаси с каросерия купе поръчка в навечерието на Торино моторно шоу. Оранжевата боя лак на Lincoln 1955 Exclusive Study Indianapolis от Carrozzeria Boano Torino се върти върху платформа на автомобилното изложение в Торино.

Този зашеметяващ автомобил-концепция е приготвен за светлините и крушките  на светкавиците отново през ноември 2013 г. с RM търгове, в които се очаква колата стигне до забележителна сума за пореден път.

Хенри Форд II е отговарял за стила с необичания нос на Edsel, а също и по-късно става собственик на тази концепция.

lincoln-indianapolis-2wДеликатно казано,  той има странен вкус за колите и неговата идея за красотата не резонира с купувачите и обществеността. Тази кола не е изненада , чертежите са одобрени, преди да бъдат старателно пресъздадени в стомана.

A широката и безлична качулка изглежда малко като НЛО срещу широките и високи решетки, които обикновено са били носени от всички автомобили на епохата. В съчетание с широко извития нос и качулката са двойни тръби на фаровете вътре във високи ъгли на калниците.Отстрани, зад предните калници, има обратно обърнати хриле за забиране на въздуха, хриле, но срещу посоката на движение, има и но по-малки и пред задните калници, което придава причудлива форма на каросерията. Задният капак е наклонен, с вертикални криле и кръгли стопове.

Широките стъкла също така определят предната и задната част на  концепцията. Това изглежда страхотно, но този тип стъкла по онова време са трудни за производство. Каросерията също е гарнирана с много хром.

Тази кола определено има стил. Интериорът е добре емоционално наситен с фигури, с оформен метал, който тече от вън на вътре  и обратното. Централният подлакътник изглежда малко необичайно.

Концептът е задвижван от 5.6-литров V-8 двигател с четиристепенна автоматична трансмисия, с мощност 255 к. с. Ускорението от 0-60 час е за 11,5 сек., максималната скорост – 88 mph.