Chevrolet Corvair Monza GT 1962
Chevrolet Corvair Monza GT е експериментална кола – купе с две врати, от 1962 г., със средно разположен двигател 2.3L ( 140 CI) TURBOAIR H6 102 к.с., прототип на базата на началото на модела Chevrolet – серия Corvair. Производител е General Motors.
В основата си концептуалният автомобил Monza GT не влезе в серийно производство. Под ръководството на Бил Метчел Corvair Monza GT Coupe е проектирана от Лари Шинода и Тони Лейпайн през 1962 г., със заемки от Bertone проектирания Testudo концептуален автомобил. Подобно на предходния промишлен дизайн, вратите на GT се отварят нагоре и са всъщност пред капака на панти; задният капак на двигателя също е шарниран в задната част.
Използваният двигател е стандартен Corvair 2380 сс 102 к.с., плосък шестцилиндров, с два карбуратора. За разлика от производството Corvair, двигателят на GT е монтиран в предверието на трансмисията , обърната на 180 градуса и монтирана в средата. Шасито е на 2337 мм колесната база и с 406 мм по-кратко от производствените автомобили. Общите размери по подобен начин се намаляват с дължина от 4191.0 мм и височина от 1067 мм, създава се малък, но добре сложен спортен автомобил.
Освен рационализиран външен му вид, Monza GT има иновативни функции, включително магнезий, ляти джанти, 4-колесни дискови спирачки, и фиксирани седалки с регулируеми педали. Тези характеристики могат да бъдат използвани в производството на автомобили години по-късно.
Някои от стайлинг характеристики на GT, особено задният край , са били вдъхновение за Corvair 1965-1969 г. Дизайнът също е повлиял на Corvette C3 дизайна след пет години.
Въведена пред обществеността в юни 1962 г. в Elkhart Lake при Car Club Sports на състезанието Америка за A- и B- производствени класове, Corvair Monza GT е моментален хит сред ентусиастите. Репортери отбелязват, че колата е „красива“.
Chevrolet Corvair Monza GT Coupe е на турне заедно с Monza SS (Spyder) в началото на 1963 г., и има друга публична изява в New York Auto Show. Въпреки че и двете коли са се основавали на задвижването Corvair, всяка от тях представлява развитие на дизайна Corvair. В SS кабриолет, двигателят, с четири карбуратори, е оставен зад трансмисията, което позволява по-кратко (2235 мм) междуосие.
Днес Corvair Monza GT концептуалният автомобил е един от повече от 700-те превозни средства, намиращи се в Heritage Collection GM на исторически значими превозни средства.