Opel CD 1973
Немският концерн Opel никога не се е славил с новаторство в автомобилния дизайн. Но това се случва, обаче, веднаж. През 1969 г., никому неизвестният Ерик Битер се заема с автомобили, а след 4 години основава собствената си марка Bitter. Неотдавна забравеният ретро-суперкар Opel CD бе показан на Schloss Dyck Classic Days.
Първоначално Ерик изнасял автомобили от Италия и запасни части от Abarth. Машините Intermeccanica, с които се заел, били скоростни, но лошо изготвени, затова се наложило да се откаже от услугите на италианската фирма.
След известно време, Битер започнал да търси начини за пускане на собствени коли. Него го заинтересували моделите на Opel, но да продължи съвместното сътрудничество веднага не му се удава, доколкото принципите на работа на Opel определял неговият хазяин – американският концерн General Motors. Още повече, че немците не виждали конкурент в негово лице и не препятствали неговата работа.
Първият модел на Bitter станал CD на базата на Opel Diplomat, постъпил на производство в разгара на енергийната криза на 70-те години. Плавният и футуристичен за своето време дизайн е изпълнен в италиански стил, с неговата практическа разработка се заема ателието Frua.
В резултат, той имал дълъг нос като на акула, с прибиращи се фарове и леко напомнял на моделите Ghibli и Indy на компанията Maserati. Ерик Битер акцентирал на това, да снизи шума и да повиши ездовите характеристики. Интересно е, че в автомобила отсъстват предни стойки на стъклата и предното стъкло и страничните били цели. Това не е много безопасно, но затова пък обзорът е бил страхотен.
Opel CD е бил привлекателен, но в същото време скъп суперкар. Той не издържал конкуренцията на Mercedes и BMW.
Следващият модел, наречен Bitter CD, дебютирал в 1973 г. в немския град Франкфурт. Машината представлявала купе за 4 човека. Спорткарът бил снабден с в V8 мотор с обем 5,4 литра с 230 к.с. Съединявайки в модела немското качество с италианския разкош, Ерик Битер постигнал това, автомобилът да отговаря на всички изисквания на клиентите по онова време. Колата развивала 210 км в час и се ползвала с успех.
А Opel –ът се правел през 1972 – 1979 г., били пуснати 395 бройки. Тежал 1655 кг и имал двигател Opel/GM 90º V 8 с точен обем 5.354 л. и макс. въртящ момент от 427 Nm при 3000 об./мин. Двигателят бил отпред, а задвижващи били задните колела. Имал литрова мощност 43 к.с. на литър обем на двигателя.
Максималната скорост била 220 км в час, с укорение от 0 до 97 км в час за 9.0 сек…