Архив

Този рядък Ferrari 250 GTO може да се продаде за 70 милиона долара.

Ето защо

Ferrari 250 GTO Bianco Speciale е (почти) изцяло оригинален – и е единственият екземпляр от завода в този цвят.

Ferrari 250 GTO (1962)

Снимка от: Mecum Auctions

19 декември,

Перфектно поддържан и напълно нереставриран Ferrari 250 GTO от 1962 г. се продава. Както може да се очаква обаче, той не е точно цената на Honda Civic. Звездата на търга Mecum ферари ултраAuctions, който се провежда в Кисими, Флорида, от 6 до 18 януари, може да надхвърли 70 милиона долара (60 милиона евро).

Защо толкова много? Този конкретен автомобил – номер на шасито 3729GT – е с рядката боя „Special White“ на Ferrari. Това е уникален модел, не само заради боята си, но и заради забележителната си състезателна история и безупречното си състояние.

История

250 GTO се смята от мнозина за най-доброто Ferrari. Произведен в малко под 40 бройки между 1962 и 1964 г., той е създаден специално за Международния GT шампионат, съчетавайки изискана аеродинамика с вече легендарна механика.

Под дългия алуминиев капак, разработен във Ferrari и изработен от Scaglietti, се намира V-12 Type 168/62 Comp двигател с 3,0 литра работен обем, способен на около 300 конски сили. В комбинация с петстепенна ръчна скоростна кутия, този двигател осигурява изключителна производителност за времето си, съчетана с решаваща издръжливост в състезания на дълги разстояния.

Ferrari 250 GTO (1962)

С 12-цилиндров двигател –  Ferrari 250 GTO

Това, което прави шасито на 3729GT наистина уникално, е неговата конфигурация. Това е единственото Ferrari 250 GTO, доставено ново в бяло, избор, направен от първия му собственик, британеца Джон Кумбс, известен собственик на отбор и изискан познавач на света на състезанията.

Кумбс въвежда някои функционални модификации, които все още са налице, като например прорезите на капака, трети въздухозаборник на калника и вентилационния канал на кабината, свързан с преден фар – детайли, които показват истинска употреба в състезания, а не музеен експонат.

Забележителните собственици

Автомобилът се гордее с висок състезателен рекорд. Ferrari Special White постига победа в класа си и множество втори места, състезавайки се на големи британски и европейски писти. Той е управляван от пилоти като Греъм Хил, Джак Сиърс, Майк Паркс, Рой Салвадори и Ричи Гинтър.

През 1962 и 1963 г. завършва втори в генералното класиране на RAC Tourist Trophy в Гудууд, състезание, валидно за шампионата на FIA GT, допринасяйки директно за световните титли на Ferrari. Той е толкова усъвършенстван, че дори е предоставен на състезателния отдел на Jaguar за сравнителни тестове, които разкриват ясно превъзходство над E-Type.

След състезателната си кариера, колата е имала няколко забележителни собственици, включително самият Джак Сиърс, който я е притежавал почти тридесет години. От 1999 г. насам е част от колекцията на Джон Шърли.

През това време е върната в оригиналната си бяла ливрея и редовно е използвана в престижни събития като Pebble Beach Concours d’Elegance, Cavallino Classic и Goodwood Revival. Никога не е реставрирана инвазивно, но е поддържана, ремонтирана и усъвършенствана, когато е необходимо, тя запазва рядко ниво на оригиналност, сертифицирано от Червената книга на Ferrari Classiche.

И именно тази история допринася за прогнозната стойност на този 250 GTO. Въпреки че не е официално разкрита от американската аукционна къща, според експерти, тя може да бъде продадена за суми, много близки до 70 милиона долара.