Архив

Съобщава се, че германският автомобилен износ е най-силно засегнат от американските тарифи

Проучването показва, че германският автомобилен износ за САЩ е намалял с почти 14% през първите три тримесечия на годината, което го прави най-силно засегнатата индустрия на фона на тарифите, наложени от американския президент Тръмп.

Това е според проучване, видяно от Reuters

Припомняме, че това се случва въпреки „по-доброто“ споразумение за 15% базови тарифи за автомобили, определени от Вашингтон и Брюксел. Това е за разлика от първоначалната ставка германия най.засетнататот 25%, която беше в допълнение към предишната такса от 2,5%.

Освен автомобилния сектор, германските инженерни фирми също се бориха с износа за САЩ в този сектор, който намаля с почти 10% през първите три тримесечия на 2025 г. В известен контекст, износът на машини е обложен с 50% тарифна ставка, когато е свързан със стоманени и алуминиеви продукти.

Авторката на изследването, Самина Султан, отбеляза, че:

„Тъй като в момента трябва да се приеме, че американските вносни тарифи няма да се върнат към нивата отпреди администрацията на Тръмп в обозримо бъдеще, значително възстановяване на германския износ за САЩ е малко вероятно.“

Добавя, че това ще бъде „новото нормално“ за германските износители, като се има предвид, че търговската война ще се удължи при администрацията на Тръмп. Като такова, това е нещо, с което не само Германия, но и повечето страни по света трябва да свикнат.

Бих казала, че докладът не е ни най-малко изненадващ. А тарифите определено не помагат за облекчаване на натиска върху германската икономика, която е изправена пред стагфлационен натиск, докато гледаме към 2026 г. сега