Volvo YCC 2004
Volvo YCC („Your Concept Car“) е концептуален модел, представен през 2004 г. на автомобилното изложение в Женева, със заявената цел да се отговори на специфичните нужди на жените-шофьори. За да направи това, Volvo съставя проектантски екип изцяло от жени, известно време през есента на 2001 г. Той бил насочен към ергономия от гледна точка на жената шофьор. Жените формират все по-важна група клиенти за Volvo Cars. В Съединените щати , 54 на сто от всички купувачи на Volvo са жени, а процентът на жените клиенти в Европа непрекъснато нараства също.
През юни 2002 г. , Камила Палмерц и малка група колеги са поканени да представят своята идея на Ханс-Олов Олсон, президент и главен изпълнителен директор на Volvo Car Corporation. Той го поздравява с ентусиазъм.
Тези, които са участвали през няколко етапа на проекта, са: Мария Кристиансен, Ева-Лиза Андерсон, Елна Холберг, Мариа Угла, Камила Палмерц, Синтия Чаруик, Анна Росен, Лена Екелунд и Татяна Бутович.
Докато мъжете искат от автомобила мощност и престиж, дамите търсят съвсем други качества. Те мислят къде да сложат своята пазарска чанта, връзка с ключове, преносим телефон, сак, преносим компютър. Обикновено те искат да сложат това между седалките. Но там са скоростният лост и лостът на спирачката. Затова те при този концепт са интегрирани и се прибират и осигуряват ниши за най-различни принадлежности и за багаж.
От външната страна, колата изглежда на пръв поглед, като леко футуристично купе с четири седалки. При по-внимателно вглеждане може да се види, че няма качулка, няма панел, позволяващ достъп до двигателя на колата. Двигателят е по поддръжка, необходимо е да се премахва целият преден край на каросерията на автомобила, за установяване на необходимото пространство и оборудване. Това не трябва да се случва често, тъй като двигателят е проектиран да се нуждае от смяна на маслото само след 50 000 км и автоматично да изпрати съобщение по радиото към гараж преди всяка необходима поддръжка. Пълненето на резервоара за чистачки е направено от сферичен кран, в непосредствена близост до открит клапан.
Колата била в състояние да кара по целия път до гаража след спукване на гума и по този начин не се налага да сменя гума по пътя.
Влизането в колата е с помощта на две врати като крило на чайка от двете страни. Концептът също има хечбек врата с отваряне нагоре, даваща достъп до багажника и товарното пространство. И трите врати са с мотор за сензорно-базирано „без ключ“ влизане. Натискането на един бутон на ключодържателя автоматично се отваря най-близката врата, което го прави лесен за влизане, когато някой държи торби с хранителни стоки или други дребни предмети.
Интериорът е с текстилни панели или текстилни части, както и седалките и вратите, които могат да бъдат отстранени лесно и да се променят цветовите схеми. Има лесен достъп до големи отделения за съхранение на предмети и багаж, разположени в рамките на таблото.
Броните и тялото са направени от здрав, устойчив материал. Хибридният двигател е икономичен и мощен. Петцилиндров двигател произвежда 215 к.с.