Архив

Ford SYNus 2005

Ford SYNus е концептуален автомобил, произведен от Ford Motor Company и е създаден от испанския Ford_SynUs_11_big_090105дизайнер Хосе Парис (екстериор) и Джо Бейкър (интериор). SYNus дебютира на North American 2005 международно изложение на автомобили.

Необичайното име  идва от думите синтез (синтез на труден екстериор и мек отвътре) и us, което е съкращение от Urban Sanctuary.

Дизайнът наподобява този на броненосец – прилича на бронираните коли за превоз на пари и сейфовете, които се ползват от банките, има труден екстериор – когато е в защитен режим, има спускащи се капаци на предното и страничните стъкла, вратите се отварят с набиране на комбинация от В-колонката и има мек интериор вътре.

Ford SYNus ConceptArmadillo е работното заглавие на SYNus, но е отхвърлено, когато е установено, че е имало и друг концептуален автомобил от Fiat с това заглавие.

SYNus има задвижваща система от Ford Mondeo. Двигателят е 16 клапана, турбо, 2.0L DOHC 4-цилиндров Duratorq TDCi дизелов , който произвежда 134 к.с. и може да работи и на биомаса. Има голям максимален въртящ момент при ниски 1800 об./мин. Комънрейлът е под много високо налягане – 1400 бара.  Ford SYNus Concept

Конструкцията в долната част на блока на двигателя подобрява твърдостта и намалява шума и вибрациите. Duratorq също използва по-малък, по-лек и по-силно подправен коляновия вал от стомана за по-нисък шум. Двигателят представлява качествен скок в сравнение с традиционните дизелови двигатели. Той успява да бъде тих, чист и изискан, като се различава от традиционните дизели в продажба: няма „грухтене“, икономичен е и с лесна поддръжка.

ford-synus01SYNus има петстепенна механична скоростна кутия. Неговите джанти са 457 мм в диаметър. Той разполага с IEEE 802.11g съвместим безжичен LAN концентратор.  Прозорците на колата и рамката са куршум-устойчиви. Тя няма задно стъкло, и вместо това показва на видео с голям монитор LCD, инсталиран в задната част на вътрешността на автомобила.

Когато в „спрян режим“, седалките на колата може да бъдат конфигурирани назад, за да гледате филми или да релаксират в иначе забързания градски живот. В този смисъл, автомобилът може да се използва за изключване от външния свят.